شرط استقبال مردم و کسب و کارها از پلت فرم های داخلی

شرط استقبال مردم و کسب و کارها از پلت فرم های داخلی به گزارش کار و درآمد، یک کارشناس حوزه کار با بیان شرط استقبال کسب وکارها از پلت فرم های داخلی و تاثیر فراوانی اعضا در بازارسازی، اظهار داشت: برای آنکه مردم و کسب وکارها از فضای پلت فرم های داخلی استقبال کنند باید ضمن بالا بردن کیفیت و سرعت و ایجاد بازار عرضه محصولات و خرید و فروش آسان، قابلیت ها و امکانات ویژه ای برای پیامرسان ها و پلت فرم های داخلی درنظر گرفت.



حمید نجف در گفتگو با ایسنا، در رابطه با حضور کسب و کارهای مجازی در پلتفرم های داخلی اظهار نمود: در بحث حضور افراد و مشاغل اینترنتی در پیام رسان ها و پلت فرم های داخلی چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد. نخستین نکته بحث کیفی سازی این پلت فرم ها است. باوجود سرمایه گذاری کلانی که سالهای گذشته روی پلت فرم های داخلی انجام گرفته است، متاسفانه خروجی کار آن چیزی نبوده که دنبال کرده ایم و روی کیفیت آنها باید کار شود.

تقویت قابلیت ها و خصوصیت های کاربردی پلت فرم های داخلی

وی افزود: چند سال قبل به سمت پلت فرم ها و اپلیکیشن های داخلی حرکت کرده ایم و حتی برنامه هایی طراحی شده که شبیه پلت فرم های خارجی باشد یا جایگزین اینستاگرام و واتساپ شود ولی از نظر کاربردی هنوز به این توانایی نرسیده اند که نیازهای بخش اعظمی از مخاطبان را پوشش بدهند.

این کارشناس حوزه کار اضافه کرد: دومین نکته اینست که در اپلیکیشن ها و پلت فرم های خارجی با یک بازار بین المللی مواجه هستیم. یعنی مخاطبینی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند از کشورهای مختلف هستند و همه در یک بازار بین المللی قرار دارند. ما می خواهیم که افراد را از یک ارتباط بین المللی وارد حوزه شبکه های داخلی نماییم و بگوییم در این بستر فعالیت کنند و کسب و کارشان را ادامه دهند. طبعا برای این کار باید امکانات، زیرساخت ها و بسترهای شکل گیری چنین شبکه ای را تقویت نماییم.

جلب اعتماد کاربران نسبت به حفظ اطلاعات

نجف سومین نکته را بحث اعتماد و اطمینان کاربران دانست و اظهار داشت: گاها این نگرانی وجود دارد که اطلاعات افراد مورد دستبرد یا سو استفاده واقع شود بنابر این باید اپلیکیشن ها و پلت فرم های داخلی از ضریب اطمینان بالایی برخوردار باشند تا حفظ اطلاعات افراد صورت گیرد و نسبت به این مسئله به مردم و مخاطبین شفاف سازی شود.

این کارشناس حوزه کار، فراوانی اعضا در پلت فرم ها را شرط بازارسازی دانست و اظهار داشت: هم اکنون بعضی از پلت فرم های خارجی بالای ۵۰۰ میلیون نفر عضو دارند و هرچه تعداد اعضا بیشتر باشد در جذب کسب و کارها و کسب درآمد اثرگذارتر است چون این تعداد کاربران است که بازار را می سازد.

وی متذکر شد: پلت فرم های داخلی باید هم از نظر کمی و کیفی با پلت فرم های خارجی رقابت کنند و هم سرعت و قابلیت و امکانات مشابه با پلت فرم ها و پیام رسان های خارجی را داشته باشند تا افرادی که می خواهند کسب و کار خویش را در شبکه های داخلی گسترش بدهند این اطمینان را پیدا کنند که از نظر اقتصادی، کاری و اطلاع رسانی چنین فضایی برایشان فراهم گشته است.

شرط استقبال کسب و کارها از پلت فرم های داخلی

نجف شرط اقبال کسب و کارها به پلت فرم های داخلی و موفقیت آنها را ایجاد بازاری برای عرضه محصولات و خرید و فروش آسان و فراهم کردن بسترهایی همچون سرعت بالا و امکانات ویژه عنوان نمود.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: هم اکنون کدام پلت فرم است که اگر بیست میلیون مخاطب برایش تعریف نماییم بتواند این فراوانی را پوشش دهد و مبتلا به اختلال یا وقفه در فعالیت نشود؟ بخشی از فضای اشتغال کشور را اینترنت و شبکه های مجازی به خود اختصاص داده اند بنابر این باید روی این بخش بیشتر از پیش توجه و تمرکز کرد، ضمن آنکه تنها سرمایه گذاری کافی نیست و باید به سمت کیفی سازی در طراحی و پشتیبانی این پلت فرم ها و بازارسازی برای خرید و فروش کالا و خدمات برویم.

موفقیت و رشد پلت فرم های فردی و شرکتی

وی با اشاره به اینکه پلت فرم هایی که به شکل فردی سرمایه گذاری شده اند موفقیت و رشد بیشتری داشته اند، تصریح کرد: در پلت فرم هایی که به شکل فردی یا شرکتی طراحی شده اند و مورد الگوبرداری قرار گرفته اند، بازتاب و استقبال بیشتری را شاهد می باشیم چون از مرحله طراحی و شکل گیری تا پشتیبانی و خدمات بعد از فروش روی آن فکر شده است ولی در زمینه اپلیکیشن ها و پلت فرم هایی که مقرر است به حالت گروهی و شبکه های اجتماعی فعالیت کنند و افراد در آن تبادل اطلاعات داشته باشند و خرید و فروش کنند، کمی مشکل داریم و باید بیشتر تقویت شوند.

این کارشناس حوزه کار در انتها ضمن اشاره به شکل گیری پدیده "دهکده جهانی" اظهار داشت: در عصر ارتباطات قرار داریم و دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل گشته است بنابراین کوچکترین خبر در چنین فضایی با سرعت نور انتشار می یابد و محدودیت در دسترسی ها چندان کارساز نیست؛ بنابر این به جای محدودیت باید به دنبال راهکارهایی باشیم که از این فضا حداکثر استفاده را ببریم، نقاط ضعف را جبران نماییم و جایگاهی برای خودمان متصور باشیم.




1401/09/15
12:40:01
5.0 / 5
416
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , اینترنت , خدمات
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است