خرم با اشاره به سانحه اخیر در دانشگاه آزاد

با قلدری دانشگاه علوم تحقیقات را گرفتند و ساختند!

با قلدری دانشگاه علوم تحقیقات را گرفتند و ساختند! به گزارش كار و درآمد وزیر اسبق راه و ترابری اظهار داشت: زمین دانشگاه علوم تحقیقات را خارج از ضوابط قانونی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، قلدرمآبانه تصرف كردند و ساختند و به این قلدری هم افتخار می كردند.


احمد خرم در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: طرح راه اندازی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در شمال غرب تهران در دولت پنجم یا ششم و زمان شهرداری آقای كرباسچی عنوان شد. این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر تولید شده كه در اختیارمنابع ملی بود و قانونا ساخت و سازدر آن جا غیرمجاز محسوب می شد. همان زمان بنده وزیر راه و ترابری بودم و در آن دوره و پیش از آن مسوولیت كمیته راهبردی سبز كردن دامنه البرز را بر عهده داشتم كه با این پروژه مخالفت كردیم اما به علت حمایت هایی كه از دانشگاه آزاد صورت می گرفت، یك تكه زمین را تصرف كردند و سپس هر از گاهی ده ها هكتار دیگر را به تصرف خود درمی آوردند.
وی اضافه كرد: طبق طرحی كه ارائه دادیم قرار شد مسوولیت سبز كردن ارتفاع ۱۸۰۰ متری در مناطق ۱ و ۲ و ۴ و ارتفاع ۱۴۰۰ متری در منطقه ۵ را انجام دهیم كه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هم در این محدوده قرار داشت. ما سه سال در آنجا كار كردیم و پس از آن مانع اجرای فعالیت مان شدند. طی آن سه سال دانشگاه آزاد را كنترل می كردیم كه تصرف بیشتر از این صورت نگیرد، اما كاملا غیرقانونی و قلدرمآبانه این كار را انجام دادند و به این قلدری هم افتخار می كردند.
وزیر اسبق راه و ترابری تصریح كرد: محل راه اندازی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در منطقه ۵ تهران یكی از بدترین مكان های استقرار در جهان است. طبق اصول شهرسازی، محیط دانشگاه و اطراف آن حتما باید برای عبور پیاده، دوچرخه و خودرو شیب ملایم داشته باشد و به هیچ عنوان نباید در محیط ناهموار این چنینی مبادرت به ساخت و ساز كرد.
خرم با بیان این كه اساسا ساخت وساز در شیب بالای ۵ درجه خطرناك می باشد، خاطرنشان كرد: این دانشگاه با شیب های غیرمجاز در نقطه ارتفاعی در منطقه ای برف گیر و دارای یخ زدگی تولید شده است. وقتی آن جا یخبندان می شود، آدم پیاده هم سر می خورد، چه برسد به ماشین.
وی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های ۱۰ تن از قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات اظهار داشت: سوال این است كه چرا برای دانشجویان كه نخبگان و مغزهای متفكر جامعه هستند، باید فرسوده ترین اتوبوس ها را اختصاص دهیم؟ از جانب دیگر چرا راننده سالخورده ای را به كار گرفته اند كه پشت فرمان سكته كند؟
رییس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار نمود: مبحث حادثه تاسف بار دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، تنها یكی از موارد مختلف در زمینه جدی نگرفتن اصول شهرسازی است. طی دهه های اخیر در وزارتخانه ها، ارگان ها و دستگاه ها هرگاه با موضوعی برخورد می نماییم كه خارج از مقررات است می گویند «یك كارش بكن». این یك كارش بكن به عرف تبدیل گشته است.
به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، روز سه شنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۷ حدود ساعت ۱۲ اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه واحد علوم تحقیقات واژگون شد كه تا زمان ارسال این خبر ۱۰ كشته بر جای گذاشته كه ۷ تن از قربانیان در محل حادثه و سه تن هم در بیمارستان جان باختند.



1397/10/06
15:10:57
5.0 / 5
31
تگهای خبر: تولید , جامعه , سازمان , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است