راه اندازی كسب و كار جدید بدون سرمایه

راه اندازی كسب و كار جدید بدون سرمایه كار و درآمد: اگر ایده ای بزرگ جهت كسب و كار و همچنین نیاز به آغاز كار بدون سرمایه اولیه دارید باید بدانید اغلب كارآفرینان موفق با حداقل سرمایه و منابع كسب و كارشان را راه می اندازند. سرمایه گذاری اولیه برای اكثر كارآفرینان بزرگ ترین چالش برای شروع كسب و كار می باشد. با این حال كبود یا نبود بودجه نباید شما را از دنبال كردن رویای كارآفرینی باز دارد.


اگر یك ایده بزرگ برای كسب و كار و همچنین نیاز به شروع كار بدون سرمایه اولیه دارید باید بدانید اكثر كارآفرینان موفق با حداقل سرمایه و منابع كسب و كارشان را راه اندازی می كنند. سرمایه گذاری اولیه برای اكثر كارآفرینان بزرگ ترین چالش برای شروع كسب و كار است. با این حال فقدان بودجه نباید شما را از دنبال كردن رویای كارآفرینی باز دارد.
 
شما باید برای چگونگی اجرای ایده خود بیندیشید و تلاش كنید. بنابراین هنگامی كه این موضوع را پوشش دادید به دست آوردن بودجه برای تبدیل كردن رویایتان كار سختی نیست. پس این مسئله توجیه خوبی برای عدم تأسیس یك كسب و كار نیست. با پیشرفت های اخیر تكنولوژی، اقدام به تأسیس كسب و كار آسان تر ولی رقابتی تر شده است.
 
1- شغل فعلی خود را از دست ندهید
 
زمانی كه با یك ایده برای كسب و كار مواجه هستید، رها نكردن كار فعلی تان بسیار مهم است. زیرا قبل از اینكه كسب وكارتان را راه اندازی كنید به یك منبع درآمد نیاز دارید. بنابراین توصیه می شود بر كار فعلی خود تمركز و آن را حفظ كنید. با حفظ كار فعلی، هنگام به خطر افتادن در كسب و كارتان از نظر شغلی ایمنی بیشتری دارید. در این صورت شما باید در ساعت های اضافی سخت تر تلاش و وقت تان را صرف كسب و كار جدیدتان كنید.
 
2- بر ایده كسب و كار خود تمركز كنید
 
با شروع كار یك ایده كسب و كار عالی آغاز می شود. قبل از اینكه كسب و كارتان را شروع كنید مراحل بیشتری را برای انجام كارها سپری كنید. تفكر تجاری شما یكی ازآن مراحل است و برای پیشرفت در سرمایه گذاری بسیار مؤثر است و بهتر است به این سوالات پاسخ دهید.
 
آیا ایده كسب و كار شما واقعا منحصر به فرد است؟ این ایده چقدر ارزش خواهد داشت؟ آیا مخاطبان مورد نظر شما به راستی این ایده را می پذیرند و مورد استفاده قرار می دهند؟ و در حقیقت این همان چیزی است كه آنها می خواهند؟ پاسخ به این سوالات بسیار مهم است زیرا مشخص می كند ایده شما برای اجرا مؤثر خواهد بود یا نه.
 
3- بازار و چالش های موجود را تجزیه و تحلیل كنید
 
در این مرحله، یك ایده درخشان دارید كه می دانید قطعا مؤثر خواهد بود، اما باید ببینید در بازار رقابت های محصولات یا خدمات شما چه می گذرد؟ آیا رقبای تان می توانند ایده شما را كپی و در بسته بندی بهتر عرضه كنند؟ یك سرمایه گذار پاسخ این سوالات را از شما می خواهد. پس بازاری كه در آن رقابت می كنید بسیار مهم است، بنابراین رقیبان خود را شناسایی كنید. در نتیجه، ابتدا باید به چالش هایی كه ممكن است در كسب و كارتان مواجه شوید، نگاه كنید. گام بعدی این است كه بدانید چگونه با آن چالش ها برای سوددهی كنار بیایید.
 
4- تعیین سرمایه مورد نیاز    
 
برای كسب و كارتان نیاز به پول دارید؟ اما چقدر نیاز است؟ بدون یك ایده واضح برای كسب وكار، با ارزیابی غیر واقعی در كسب كار خود مواجه خواهید شد، بنابراین قبل از تعجب كردن در مورد نحوه به دست آوردن پول، باید بر ارزیابی نیاز های مالی خود تمركز كنید و به طور دقیق تعیین كنید برای شروع كسب و كار چه مقدار هزینه لازم دارید؟ و چگونه این سرمایه را خرج خواهید كرد؟
 
5- ارتباط در شبكه با سرمایه گذاران
 
وقتی برای شروع كسب و كارتان هزینه لازم را ندارید باید افرادی را پیدا كنید كه در شروع كسب و كار به شما كمك كنند. ممكن است در رویدادها و نمایشگاه های تجاری شركت و در آن برنامه ها سرمایه گذاران بالقوه را پیدا كنید. شما همچنین می توانید در انجمن های آنلاین سایت شبكه های اجتماعی، جایی كه می توانید نكات و منابع مفید برای كسب و كار و زندگی خود بیابید، سرمایه گذارانی را پیدا كنید. سرمایه داران و سرمایه گذاران در شبكه های اجتماعی خود فعال هستند و بنابراین شما می توانید آنها را با ایده های خود شگفت زده كنید تا بر ایده مورد نظر سرمایه گذاری كنند و این می تواند راهی برای شروع كسب و كار رویایی تان باشد.
 
6- آزمایشی روی محصول و خدمات تان انجام دهید
 
آیا واقعاً می خواهید مطمئن شوید ایده كسب و كارتان منحصر به فرد است؟ پس توصیه می شود یك آزمایش انجام دهید. یك كارآفرین به اطمینان نیاز دارد تا ایده خود را به سطح بعدی برساند و خطر شكست را كاهش دهد. شما می توانید در یك مقیاس كوچك با ارائه بخشی از محصولات یا خدمات به مخاطبان مورد نظرتان، بازخورد آنها را برسی كنید. یك آزمایش كوچك می تواند برخی از بینش های جدید برای رشد كسب و كارتان را ارائه دهد و همچنین چالش های ممكن در كار را به شما عرضه كند.
 
7- جمع آوری بازخوردها
 
اگر قصد دارید به یك كسب و كار كاملا جدید دسترسی پیدا كنید، نظر افراد در مورد كسب و كارتان به شما كمك خواهد كرد تا بازار و چالش های را كه محصول مورد نظر با آن درگیر است شناسایی كنید. ایده كسب و كار قبل از اجرا و هنگامی كه بر كاغذ مكتوب است بسیار خوب به نظر می رسد، اما ممكن است زمانی كه آن كار را شروع كردید آنقدر ها هم جذاب نباشد. نظر كارشناسان ممكن است به شما كمك كند و اطلاعات بیشتری در مورد كسب و كار كسب كنید.
 
8- اگر لازم است یك وام كوچك بگیرید
 
برنامه هایی برای دادن وام با هدف كمك به كارآفرینانی كه برای نخستین بار كسب و كاری را راه اندازی می كنند، وجود دارد.
1396/04/12
18:08:25
5.0 / 5
488
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است