معاون ساخت و توسعه آزادراه ها به كار و درآمد خبر داد

آخرین خبرها درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه جزئیات

آخرین خبرها درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه جزئیات به گزارش كار و درآمد معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام نمود كه با عنایت به اینكه عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال حدودا تمام شده است، هیچ مشكلی برای افتتاح و بهره برداری از این آزادراه در دهه فجر نداریم و تنها دغدغه ما روی سیستم نرم افزاری ایمنی آن است كه هیچ مشكلی نداشته باشد.


به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، قطعه یك آزادراه تهران-شمال پروژه ای كه امسال هم مانند سال های قبل با تاخیر در افتتاح آن رو به رو و تاریخ های مختلفی برای بهره برداری آن اعلام گردید تا اینكه بالاخره دهه فجر از جانب همه مسؤلان دولتی و البته پیمانكار آن بعنوان روز نهایی بهره برداری عنوان شود.
جلال بهرامی- معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل- درباره اینكه قطعه نخست آزادراه تهران-شمال بالاخره در چه روزی افتتاح می شود و در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار داشت: بیشتر از ۹۷ درصد كارهای در رابطه با مهندسی عمران آزادراه تهران-شمال انجام شده است و برای افتتاح و بهره برداری از آن در دهه فجر هیچ مشكلی وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه در ساخت و بهره برداری از آزادراه تهران-شمال دقیقا در چه مرحله ای قرار دارید؟ اظهار داشت: بستر عمرانی و راهسازی این آزادراه، تونل های آن و بیشتر از ۹۰ درصد نصبیاتش هم كه بسیار گسترده است، تمام شده و به هیچ وجه دغدغه تمام شدن عملیات اجرایی آنرا نداریم.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینكه آزادراه تهران-شمال در دهه فجر قابل بهره برداری است، افزود: یكی از نگرانی هایی كه در ارتباط با ْآزادراه تهران-شمال داریم در زمینه سیستم های نرم افزاری ایمنی است نه سخت افزاری. چون كه این اولین آزادراه كشور است كه این سیستم روی آن نصب می شود. بعنوان مثال تصور كنید اگر در یك تونل حدود شش كیلومتری واقع در قطعه یك آزادراه ترافیك، حادثه یا حریقی اتفاق بیافتد، نمی توانیم به مردم بگوییم از ماشین شان پیاده و از تونل بیرون بروند.
بهرامی با اشاره به اینكه هم اكنون طولانی ترین تونل آزادراهی كشور همین تونل شش كیلومتری است، اظهار داشت: یكی دیگر از تونل های آزادراه تهران-شمال به نام تونل البرز كه در فازهای بعدی آن قرار دارد، یك كیلومتر از این تونل طولانی تر است. نكته دیگر اینكه تونل شش كیلومتری واقع در قطعه یك مانند دیگر تونل های ساخته شده در كشور نیست و یك آزادراه دو طرفه است و درون آن تمام تجهیزات ایمنی دیده شده و اولین استاندارد ایمنی راه های كشور در این آزادراه و تونل آن پیشبینی شده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا مشكلی برای افتتاح آزادراه تهران-شمال وجود ندارد؟ اظهاركرد: مشكلی در این زمینه وجود ندارد اما به دنبال این هستیم كه در افتتاح آزادراه تهران-شمال هیجانی عمل نكنیم و در زمینه دریافت عوارض آن هم روش و ساختار جدید شناور روز-ساعتی را در نظر گرفته ایم چون كه این یك قطعه از چهار قطعه تهران-شمال است و اگر این كار را انجام ندهیم باید برای كنترل تردد و ترافیك آن طرح های زوج و فرد و امثال آنرا اجرایی نماییم. اما در نرم افزار مورد نظر دو مدل ایمنی و بهره برداری پیشبینی شده كه الان روی مدل بهره برداری آن كار می نماییم كه طرح مان درست اجرایی شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال راه نیست بلكه در این راه راه، تونل یا ترانشه نصب شده و بیشتر از ۲.۵ میلیون متر مكعب فقط بتن در این قطعه آزادراه ساخته شده است.




منبع:

1398/08/09
19:09:07
5.0 / 5
3277
تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است