مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به كار و درآمد خبر داد

دریافت قسط اول راه آهن چابهار - زاهدان

دریافت قسط اول راه آهن چابهار - زاهدان به گزارش كار و درآمد مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از دریافت نخستین قسط 300 میلیارد تومانی برای راه اندازی خط ریلی چابهار زاهدان از محل صندوق توسعه ملی آگاهی داد و اظهار داشت: عوارض پیمایشی در اولین مرحله از هفته آینده در اتوبان تهران - ساوه اجرایی می شود.


به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی تامین مالی خط ریلی چابهار، زاهدان اظهار نمود: نخستین قسط اعتبار تصویب شده برای راه اندازی خط ریلی چابهار زاهدان به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده و پیش بینی می نماییم بتوانیم آنرا بوسیله بانك عامل (بانك مسكن) تا هفته آینده دریافت نماییم.
وی اضافه كرد: البته ۳۰۰ میلیون یورو برای تكمیل این پروژه به تصویب رسیده است كه قسمتی از آنرا بعنوان قسط اول دریافت خواهیم كرد. البته تابحال ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به این پروژه اضافه شدند و تعداد نیروی انسانی نیز به همین نسبت در آن مستقر شده اند اما اگر بخواهیم برمبنای زمانبندی مان خط ریلی چابهار، زاهدان را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم باید تعداد ماشین آلات ۳۵۰۰ دستگاه و تعداد نیروی انسانی به دو برابر تعداد كنونی برسد كه اگر این مبلغ مصوب را هر چه زودتر به ما بدهند می توانیم این كار را انجام دهیم و در اجرای این پروژه بدقول نشویم.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور همین طور درباره عوارض آزادراهی اظهار داشت: یكی از مواردی كه در زمینه الكترونیكی كردن عوارض آزادراهی از ابتدا مد نظر قرار داشت این بود كه ضمن اختتام دادن به توقف های طولانی در عوارضی آزادراه ها عدالت را برقرار نماییم و هر كسی به اندازه ای كه از آزادراه استفاده می نماید عوارض پرداخت كند.
خادمی اضافه كرد: در این راستا طرح پیمایشی شدن و شناور شدن عوارض آزادراهی در دستور كار قرار گرفت و عوارض آزادراه تهران، شمال شناور و پیمایشی خواهد شد اما عوارض پیمایشی را ابتدا از اتوبان تهران، ساوه آغاز می نماییم.
عوارض تهران، ساوه ایستگاهی ۵۰۰ تومان
وی افزود: برای پیمایشی كردن عوارض آزادراه تهران، ساوه دوربین هایی در چهار نقطه خاص با عنوان چهار قسمت طراحی و نصب كرده ایم و رانندگان به اندازه ای كه از این آزادراه استفاده می نمایند عوارض پرداخت می كنند. یعنی اگر یك نفر هر ایستگاه را رد كند ۵۰۰ تومان عوارضی باید پرداخت كند كه میزان كل آن برای تهران تا ساوه ۲۰۰۰ تومان خواهد بود و هفته آینده اجرا می گردد.
اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومانی مشكل راه آهن رشت – آستارا
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور همین طور در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینكه گفته می شود راه اندازی راه آهن رشت – آستارا و تكمیل كریدور شمال جنوب در اولویت نیست، اظهار داشت: به هیچ وجه این مسئله را قبول ندارم. چونكه سال قبل با وجود سختی ها و مشكلات زیاد توانستیم راه آهن قزوین – رشت را به بهره برداری برسانیم كه یكی از پروژه های پیچیده ریلی بود اما جهت راه اندازی خط ریلی ۱۷۵ كیلومتری رشت – آستارا تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تملك اراضی و مجموعا ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این خط و تملك اراضی این مناطق نیاز داریم و از آنجائیكه با استفاده از منابع داخلی دولتی محدود زمان راه اندازی و بهره برداری از آن بسیار طولانی می شود باید فكری بكنیم و به دنبال فاینانس خارجی باشیم، چونكه هیچ مشكلی از نظر اجرایی و عملیاتی نداریم و اگر اعتبارش تامین گردد مدت زمان اجرای این پروژه با عنایت به پیچیدگی های فنی آن مانند پل ۷۰ كیلومتری در این راه، شش سال به طول می انجامد.
خادمی همین طور درباره شناور شدن عوارض آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: این طرح در آزادراه تهران شمال اجرایی می شود و مردم می توانند با مدیریت زمان و استفاده از عوارض شناور روزانه، از آزادراه تهران - شمال استفاده كنند. البته این عوارض شناور اساسا در روزهای پر ترافیك بالاتر خواهد بود.




منبع:

1398/09/27
15:00:36
5.0 / 5
2986
تگهای خبر: بانك , توسعه , حمل و نقل , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است