معاون سازمان راهداری اعلام كرد:

نوسازی كامیون و مینی بوس های فرسوده

نوسازی كامیون و مینی بوس های فرسوده كار و درآمد: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای 9 برنامه مهم این سازمان در سال جهش تولید همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل هوشمند و دوربین های نظارتی در طول جاده ها، نوسازی ماشین آلات راهداری بوسیله خرید تولیدات شركت هپكو را تشریح نمود.


محمد تیموری در گفت و گو با ایسنا، ۹ برنامه مهم این سازمان در سال جهش تولید ازجمله نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل هوشمند و دوربین های نظارتی در طول جاده ها، نوسازی ماشین آلات راهداری از راه خرید تولیدات شركت هپكو، تأمین قیر مورد نیاز پروژه های راهداری از محل تهاتر نفت، اولویت تخصیص اعتبارات راهداری، واردات ماشین آلات راهداری كاركرده، تجهیز واحدهای راهداری مستقر در راه های كشور، صدور مجوز واردات لاستیك، قطعات و لوازم یدكی مورد نیاز ناوگان حمل نقل جاده ای و صدور مجوز واردات بوژی حمل محمولات ترافیكی سنگین و فوق سنگین نو وكاركرده را شرح داد.
او درباره برنامه های این سازمان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر كشور اظهار داشت: با عنایت به فرسودگی ۱۰۰ هزار كامیون و ۲۸ هزار مینی بوس در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و در جهت تأمین نقدینگی كارخانجات تولیدی با عنایت به شرایط تحریم و درخواست كارخانجات تولیدی، پیشنهاد شده است طرح نوسازی ۶۵ هزار دستگاه كامیون كه مصوبه شورای اقتصاد را هم دارد، با حذف بند ۲۰ و ۲۱ مجدد فعال و همینطور ۸۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات كم بهره بانكی از محل منابع عمومی پرداخت گردد. این منابع بعنوان یارانه تسهیلات بانكی به مالكان ناوگان فرسوده پرداخت شده كه در این خصوص درحال رایزنی با مبادی تصمیم گیر هستیم.
وی با اشاره به برنامه توسعه حمل و نقل هوشمند و دوربین های نظارتی در طول جاده ها اضافه كرد: در جهت طرح نصب و راه اندازی سامانه های كنترل عبور و مرور بعنوان یكی از راهكارهای نظارتی و بازدارنده در حوادث جاده ای كه با عنایت به گستردگی شبكه راه های كشور احتیاج به سرمایه گذاری هنگفتی دارد، روش بهینه با بیشترین بازدهی، جلب مشاركت بخش خصوصی با استفاده از روش ساخت (نصب) بهره برداری و واگذاری (BOT) است.
ضمانت بازپرداخت هزینه های نصب ۲۰۰۰ سامانه هوشمند از محل جریمه های رانندگی
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: با عنایت به محدودیت منابع اعتباری، پیشنهاد شده است، ضمانت بازپرداخت هزینه های نصب و راه اندازی ۲۰۰۰ دستگاه دوربین كنترل سرعت به پیمانكاران منتخب طی فرایندهای قانونی از محل بند (ج) ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت گیرد.
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره نوسازی ماشین آلات راهداری از راه خرید تولیدات شركت هپكو هم اظهار داشت: با عنایت به سیاست گذاری های انجام گرفته برای خروج تدریجی ماشین آلات فرسوده و خرید ماشین آلات مدرن، سازمان در نظر دارد سال جاری با استفاده از پتانسیل شركت هپكو، تلاش مضاعفی برای تأمین اعتبار مورد نیاز خرید ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل گریدر، لودرو بیل مكانیكی انجام دهد.
خرید ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از هپكو با دریافت كمك ۲۲۰ میلیاردی
وی اظهارامیدواری كرد: شركت هپكو ماشین آلات مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را طبق برنامه و مطابق كیفیت پیشبینی شده تحویل دهد كه البته با عنایت به عدم امكان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، تحقق اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران كه در ایام پایانی سال قبل در دستور كار سازمان برنامه و بودجه قرار داشت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
تیموری همینطور به برنامه تأمین قیر مورد نیاز پروژه های راهداری از محل تهاتر نفت اشاره نمود و اظهار داشت: با هدف خرید، تهیه و تدارك حدود ۳۰۰ هزار تن قیر مورد نیاز برای اجرای طرح های در دست اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شركت های تولید كننده قیر مكلف می شوند، ضمن تحویل قیر مورد نیاز، اعتبار لازم را از محل اعتبارات سال های بعد با تضمین دولت و یا از محل تهاتر نفت مندرج در قانون بودجه سال ۹۹ مبالغ آنرا مستهلك كنند.
اولویت تخصیص اعتبارات با ماهیت پرداخت حقوق كارگران
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد اولویت تخصیص اعتبارات راهداری هم خاطرنشان كرد: در حالی برای نگهداری و ایمن سازی ۲۱۷ هزار كیلومتر شبكه راه های كشور با ارزش بیشتر از ۲۰۰۰ میلیارد ریال حداقل اعتباری معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال نیاز است كه عدم تخصیص اعتبارات در پیوست ۱ و ردیف های متفرقه در سال های قبل باعث ۲۸ هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانكاران شده است بنابراین در جهت اجرای اقدامات زودبازده و ضروری در سطح جاده ها به منظور برقراری تردد ایمن، روان و پیشگیری از اتلاف سرمایه های ملی و استانی، همینطور رفع تنگناهای مالی موجود، گنجاندن طرح های سازمان كه ماهیت نگهداری و پرداخت حقوق دارند، در اولویت تخصیص قرار گرفته اند.
عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشریح ششمین برنامه مهم سازمان در سال جهش تولید پرداخت و تصریح كرد: با عنایت به عمر بالای ماشین آلات راهداری و نبود ظرفیت تولید با تیراژ بالا در داخل پیشنهاد شده است تا زمان رشد ظرفیت داخل با تایید و تشخیص وزارت راه و شهرسازی، گریدر و لودر دست دوم دارای استاندارد روز جهان و برخوردار از عمر كمتر از سه سال مشروط به خدمات بعد از فروش وارد شود و دولت هم تخفیفات و تسهیلات گمركی را در جهت پشتیبانی از امر مهم نگهداری و ایمن سازی راه های كشور اعمال نماید.
تیموری با اشاره به برنامه تجهیز واحدهای راهداری مستقر در راه های كشور اظهار نمود: در این برنامه پیشنهاد شده است برای تجهیز واحدهای راهداری مستقر در راه های كشور با هدف امدادرسانی، آمادگی و جلوگیری از حوادث، سوانح و بحران ها در جاده ها از قبیل برف، سیل و... مبلغ مناسبی در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.
وی اعلام نمود: باتوجه به نقش مهم بخش حمل و نقل در تأمین كالاهای اساسی، انتظار می رود وزارت صمت همكاری لازم برای صدور اجازه واردات لاستیك، قطعات و لوازم یدكی مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی كشور از راه تشكل های صنفی مربوطه و با تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشد.




منبع:

1399/01/19
12:38:30
5.0 / 5
2519
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است