نیمی از مسیر تا بهار ۱۴۰۰ آماده می شود منطقه ۲ آزادراه تهران شمال به كجا می رسد؟ كار و درآمد: منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال به طول تقریبی 22 كیلومتر بهار سال آینده به بهره برداری می رسد كه البته بگفته مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، یك باند از این منطقه در این پروژه افتتاح می گردد و زیر بار ترافیكی به صورت توامان با محور چالوس (جاده قدیم تهران ـ چالوس) خواهد رفت. به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، منطقه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال از شهرستانک یعنی انتهای منطقه یک این آزادراه که اسفندماه سال قبل راه اندازی شد تا پل زنگوله و به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر در حال ساخت بوده و بگفته مسئولان تا بهار سال آینده به صورت یک باند به بهره برداری می رسد.البته از همان زمانی که منطقه ۱ آزادراه تهران ـ شمال در حال راه اندازی وبهره برداری بود مذاکرات و توافقاتی بین دولت و سرمایه گذار آزادراه یعنی بنیاد مستضعفان انجام شد تا منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال سریعتر به بهره برداری برسد که مشکل ترافیک در این منطقه حل شود.در این راستا مقرر شد تا یک باند (باند مسیر شهرستانک به پل زنگوله) از این آزادراه ساخته شده و به بهره برداری برسد تا به کمک جاده قدیم تهران ـ شمال یعنی محور چالوس و این باند از آزادراه بعنوان مسیرهای رفت و برگشت بتوان در بهار سال ۱۴۰۰ آزادراه تهران ـ شمال را ۲۲ کیلومتر دیگر افتتاح نمود.البته در زمستان سال قبل برآوردهای صورت گرفته نشان می داد که ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای منطقه ۲ آزاد راه تهران ـ شمال نیاز است که برای بهره برداری از یک باند آن نیمی از این سرمایه باید تامین گردد.خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره جزئیات این پروزه و روند پیشرفت آن به ایسنا اظهار داشت: برنامه ما این است که تا بهار ۱۴۰۰ یک باند از منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال را که تونل ۶.۵ کیلومتری البرز در آن قرار دارد را افتتاح نماییم که البته به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.وی با بیان این که برآورد این اعتبار در سال قبل صورت گرفته و نرخ تورم نیز برای آن محاسبه می گردد اضافه کرد: از این مقدار اعتبار مقرر شده که هزار میلیارد تومان را دولت و نیمی دیگر آنرا سرمایه گذار یعنی بنیاد مستضعفان تامین کند که در بازدید اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد تومان از سهم دولت در این پروژه تصویب و ابلاغ گردید.خادمی با اشاره به این که تخصیص اعتبار به این پروژه قدری با تاخیر انجام شد اظهار داشت: امیدواریم به مرور زمان ۴۵۰ میلیارد تومان باقی مانده سهم دولت از این پروژه تامین شود؛ چونکه الان بنیاد مستضعفان سرمایه خودرا وارد پروژه کرده و روند اجرایی خوبی در جریان است.مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۳۲ درصد بوده که برای یک باند از آن که در این پروژه تعریف شده به حدود ۴۰ درصد می رسد که امیدواریم بتوانیم به زمان بندی صورت گرفته برسیم و این آزادراه را افتتاح نماییم.خادمی اعلام نمود: ادامه آزادراه تهران ـ شمال از نقطه پایانی منطقه ۱ آزاد راه یعنی شهرستانک آغاز می شود و پس از گذشتن از تونل البرز و کندوان به پل زنگوله خواهد رسید و باتوجه به این که به آن طرف کوه البرز می رسیم که جزو استان مازندران است، بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و تردد در این منطقه حل می شود. 1399/05/02 17:19:05 5.0 / 5 2579 تگهای خبر: بنیاد مستضعفان , توسعه , حمل و نقل , سازمان این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط گروههای کالایی ملزم به معاملات در سامانه ارز تجاری مشخص شدند ناترازی سالهای قبل شرایط را به بحران رسانده است انواع قفسه های انبار و فروشگاهی آزادباش ورود برنج های خارجی و پایان روزهای طلایی برنجکاران نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۴