همتی:

۴ و چهار دهم هزار میلیارد تومان تسهیلات كرونا به بنگاه های مشمول پرداخت گردید

۴ و چهار دهم هزار میلیارد تومان تسهیلات كرونا به بنگاه های مشمول پرداخت گردید رئیس كل بانك مركزی از پرداخت ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات كرونایی به واحدهای كسب و كار طی یك و نیم ماه اخیر داد.



به گزارش کار و درآمد به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در جلسه دوره ای خود با مدیران عامل بانک ها ضمن تقدیر از عملکرد شبکه بانکی در مقوله های کنترل نقدینگی، بازار بین بانکی، پرداخت تسهیلات مبارزه با کرونا، قرض الحسنه ازدواج جوانان و خصوصاً بخش های پیشران و صنایع کوچک و متوسط، بر ضرورت تداوم انسجام و همیت در همه ارکان اقتصادی کشور برای مواجهه موفقیت آمیز با شرایط جنگ اقتصادی تاکید نمود.
رئیس کل بانک مرکز همینطور به وضعیت نرخ ارز در ایام اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: آمریکا تمام تلاش خویش را در این روزها به خرج داده است و نهایت جنگ روانی و فشار آنها، همین شرایطی است که این روزها شاهد می باشیم.
وی ضمن اشاره به اخبار ناشی از گشایش های ارزی اظهار داشت: در حوزه بین المللی رایزنی های ما در بعضی کشورها در آستانه ثمردهی است و از سوی دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته که هر سه این عوامل تأثیرات مثبتی خواهند داشت؛ بر همین مبنا از بانک ها هم می خواهیم به انتقال و در دسترس قرار دادن منابع ارزی برای نیازهای تعریف شده ادامه دهند.
رئیس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: آنچه نظام بانکی در شرایط مبارزه با کرونا انجام داد یک اقدام تحسین برانگیز بود که توانستند در همان ابتدای انتشار کرونا ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خانوارهای یارانه بگیر قرار دهند و همین مساله قدردانی رئیس جمهوری را به دنبال داشت.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن برحذر داشتن بانک ها از رشد بی محابای ترازنامه، اضافه کرد: بانک ها باید بگونه ای عمل کنند که رشد ترازنامه شان را متناسب با وضعیت ترازنامه و ریسک بانک تنظیم کنند و به بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی کمک کنند.
همتی با اشاره به عملکرد بانک ها در مورد تسهیلات تکلیفی خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: بانک ها تابحال ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت کرده اند که تا رسیدن به نقطه هدف و آخر این تکلیف، راه زیادی باقی نمانده است.
وی خاطرنشان کرد: شبکه بانکی در یک ماه و نیم اخیر برای تسهیلات کرونایی واحدهای کسب و کار اقدامات خوبی انجام داده اند و ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند و لازم است در مقوله تسهیلات ودیعه مسکن هم آن بخش از کار که به عهده شبکه بانکی است همچون روند بررسی پرونده ها را تسریع بخشند و شرایط پرداخت این سرفصل تسهیلات را منطبق با ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا با سرعت بیشتری به پیش ببرند.
رئیس کل بانک مرکزی بر ضرورت توجه بیشتر شبکه بانکی به طرح گواهی اعتبار مولد (گام) تصریح کرد و اضافه کرد: این طرح همچون طرح هایی است که متناسب با شعار سال و جهش تولید می تواند از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط حمایت های جدی کند و بر همین مبنا لزوم دارد بانک ها بیشتر از گذشته به آن بپردازند.
وی اظهار داشت: شرایط پیوستن بانکهای خصوصی به طرح گام را بزودی فراهم می نماییم.
گفتنی است، در این نشست مدیران بانک ها ضمن طرح مسائل و مشکلات خود پیشنهادهایی برای پیشبرد امور بانکی عرضه کردند.

1399/07/02
10:21:20
5.0 / 5
1355
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , تولید
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است