مشاور رییس سازمان راهداری اعلام كرد آخرین وضعیت نوسازی كامیون های فرسوده به گزارش كار و درآمد مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان فرسوده باری اظهار داشت: تا كنون برای واردات ۳ هزار و ۴۲۲ دستگاه كامیون زیر سه سال درخواست داده شده است و بر مبنای آخرین آمار اعلام شده ۱۲۰۰ دستگاه كامیون وارداتی در گمرك های كشور منتظر دریافت تاییدیه های لازم و ترخیص هستند. صدرالله بمانا در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: نوسازی ناوگان فرسوده فرآیندی دارد. در اولین مرحله باید در سامانه سازمان راهداری ثبت نام کنند که هم اکنون دو هزار و ۴۳۰ نفر ثبت نام کرده اند اما همه آنها مشمول نمی شوند اما این تعداد آن چیزی است که تا کنون به دست ما رسیده است. وی ادامه داد: در اولین مرحله آنها را به سازمان استاندارد معرفی می نماییم که تا کنون برای ۹۰ شرکت مکاتبه انجام شده و مشابه آنرا هم برای محیط زیست ارسال کرده ایم تا تاییدیه های زیست محیطی لازم را هم دریافت کنند. مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: تا کنون برای واردات سه هزار و ۴۲۲ دستگاه درخواست داده شده است که البته شاید کمتر بتوانند وارد کنند اما معمولا متقاضیان در وهله نخست سقف سهمیه های خویش را درخواست می کنند. بعد از این مرحله باید قراردادی با شرکت هی عرضه دهنده خدمات بعد از فروش منعقد کرده و آنرا به سازمان استاندارد و راهداری عرضه کنندکه تا کنون ۲۳۱ دستگاه از شرکت هایی که ثبت نام داشتند خدمات بعد از فروش شان را آورده اند و سنجش شده اند. بمانا اظهار داشت: از این تعداد استاندارد ۲۹ خودرو را با شماره شاسی تاییدیه داده است و خیلی از آنها تاییدیه نو دارند یعنی شرکت وارد کننده و خدمات دهنده شان یکی است. در این عرصه هم چهار مدل از یک برند اروپایی را سازمان استاندارد تایید کرده است و از این مدلها امکان دارد یک تا چندین هزار دستگاه وارد شود که به متقاضیان بستگی دارد. وی ضمن اشاره به موجود بودن ۱۲۰۰ دستگاه کامیون زیر سه سال در مرزها و گمرک های کشور، اظهار نمود: اگر متقاضیان در مهلت زمانی تعیین شده استانداردهای لازم را برای کامیون شان نگیرند و زمان آن به پایان برسد، باید عودت شود. البته در بعضی گمرک ها فضای لازم برای بازنگری و بازرسی خودرو نبود که مقرر شد، بستر لازم برای این کار فراهم گردد و هم اکنون این بازرسی ها در حال انجام می باشد. مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آخرین وضعیت کامیون های فرسوده در کشور اعلام نمود: الان حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم که ازاین تعداد ۱۲۵ هزار دستگاه در شبکه حمل و نقل جاده ای است و به صورت مستمر فعال است اما در زمینه نوسازی تاکید ما بر تولید داخل است و هر قدر تولید شود، خریداری شده و دولت بابت آن ۹ درصد از سود تسهیلات ۱۸ درصدی را هم می پردازد. به عبارت دیگر برای نوسازی ناوگان فرسوده مبنا را بر مبنای سهمیه ۸۰ درصدی تولید داخل و ۲۰ درصدی واردات تنظیم کرده ایم اما به شرطی که کامیون وارد شودو در بازار به اندازه کافی موجود باشدو ار نشود به اجبار به سمت واردات حرکت خواهیم کرد. منبع: كار و درآمد 1399/08/18 20:27:11 5.0 / 5 1300 تگهای خبر: تسهیلات , تولید , حمل و نقل , خدمات این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط خرید و قیمت آیفون 16 پرو قسطی جزئیات ثبت درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور شناسایی دلایل وقوع جرم در حوزه بورس پیشرفت قابل توجه تونل دوم حیران نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱