معاون وزیر راه خبر داد:

افتتاح قسمتی از كریدور جاده ابریشم در ایران تا چند هفته آتی

افتتاح قسمتی از كریدور جاده ابریشم در ایران تا چند هفته آتی به گزارش کار و درآمد معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه غدیر بعنوان بزرگترین پروژه آزادراهی کشور در هفته های آتی آگاهی داد و اظهار داشت: آزادراه غدیر قسمتی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم در ایران است که از استان تهران عبور می کند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت: آزادراه غدیر طبق برنامه زمان بندی اولیه اجرا شد و آماده افتتاح است.
وی افزود: طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است که با احتساب جاده های تبادلی طول این آزادراه به ۲۴۰ کیلومتر می رسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلان اینکه همه مسیر آزادراه آسفالت و ابنیه ها هم تکمیل شده است، اظهار داشت: این آزادراه فقط کنارگذر دو شهر تهران و کرج نیست بلکه کنارگذر استان تهران و البرز است که از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می کند.
وی با اعلان اینکه آزادراه غدیر از لبه جنوبی استان البرز و لبه جنوبی استان تهران می گذرد، افزود: این خاصیت ویژه ای است که در سایر پروژه های آزادراهی نداریم، همین طور این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر مسیر اصلی و ۲۴۰ کیلومتر مسیر تبادلی و اصلی، چهار استان را دور می زند.
خادمی با اعلان اینکه آزادراه غدیر قسمتی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب کشور شمرده می شود، گفت: آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر قسمتی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم در ایران است که از تهران عبور می کند و با ساخت آن قسمتی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب در منطقه استان تهران و البرز تکمیل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه آزادراه غدیر قسمتی از کریدور شمال به جنوب شمرده می شود افزود: قسمت غربی این آزادراه در منطقه تهران بعنوان کریدور شمال به جنوب عمل می کند، آزادراه غدیر قسمتی از شبکه بزرگراهی آسیایی ما تعریف شده است که این مشخصات آزادراه غدیر مزایای ترانزیتی شبکه راهی کشورمان را بیشتر می کند.
وی به کاهش ترافیک استان تهران با بهره برداری از آزادراه جنوبی تهران اشاره و اشاره کرد: ترافیکی که از شرق به غرب و بالعکس در منطقه وجود دارد پیش از ورودی استان تهران از مسیر این استان جدا می شود و به خروجی استان البرز اتصال پیدا می کند بدین سان همه ترافیک عبوری منتهی به استان تهران و البرز بوسیله این آزادراه به بیرون از شهرها منتقل می شود و در مبادی ورودی و خروجی این دو استان شاهد ترافیک نخواهیم بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار نمود: بطور قطع با بهره برداری از این آزادراه شاهد کاهش ترافیک، کاهش تولید آلاینده هالی زیست محیطی، کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی عبور و مرور خواهیم بود.
وی با اشاره به تبادلات موجود در این آزادراه اظهار داشت: همه ترافیک قسمت شرق، غرب و جنوب کشور از روی این مسیرها عبور می کند یعنی همه ورودی ها به استان البرز و تهران به هم متصل می شوند و این آزادراه ورودی ها را به هم اتصال می دهد و بعنوان تبادل عمل می کند؛ به همین همین دلیل ۲۰ تقاطع غیرهمسطح در این راه وجود دارد که هفت تبادل آن به صورت پل های تبادلی بسیار بزرگ است که توانایی انتقال ترافیک از یک مسیر به مسیر دیگر را دارد.
وی اظهار داشت: قسمت غربی این آزادراه یعنی از آبیک تا آزادراه تهران – قم توانایی عبور ۳۵ هزار خودرو را دارد و همین طور از آزادراه تهران – قم تا شرق هم حدود ۲۰ هزار خودرو امکان عبور دارند.
خادمی اظهار نمود: عملیات ساخت آزادراه جنوبی تهران از سال ۹۴ آغاز شد و تا به امروز حدود سه هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است اما ارزش روز پروژه بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.




منبع:

1399/11/21
22:52:04
0.0 / 5
146
تگهای خبر: توسعه , تولید , حمل و نقل , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است