بلاتکلیفی قیمت بلیت هواپیما در جلسه ای بی فایده

بلاتکلیفی قیمت بلیت هواپیما در جلسه ای بی فایده کار و درآمد: در صورتیکه قیمت بلیت هواپیما در طول حدود یک ماه و نیم گذشته بالا رفته است و مقرر شده بود تا تکلیف آن به زودی مشخص شود، بعد از هفته ها جلسه ای انجام شد که به نظر فایده ای نداشت و باز هم بلاتکلیف ماند.


به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، پس از آن که شرکت های هواپیمایی در اقدامی خودسرانه و با هماهنگی کامل قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی تا ۳۰ درصد زیاد کردند، انتقادات خیلی از سوی وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان مجلس نسبت به این اقدام عنوان شد و قرار بود ایرلاین ها نرخ های بالا رفته خودرا به قیمت های مصوب قبلی برگردانند.
بارها مسئولان سازمان هواپیمایی بر این نکته تاکید نمودند که این اقدام ایرلاین ها در افزایش قیمت بلیت هواپیما مصداق تبانی و رقابت مضر است و باید آنها به قانون احترام بگذارند و قیمت ها را به نرخ های سابق مصوب یعنی نرخنامه مصوب آبان ماه سال قبل بازگردانند. از طرف دیگر نیز پرونده ایرلاین های متخلف به دستگاه های نظارتی ارسال شد تا با آنها برخورد شود.
اتفاق عجیب دیگری که افتاد این بود که طی هفته های گذشته بارها و بارها جلساتی برای نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی هماهنگ شده اما هر بار به دلیلی این جلسات به تعویق می افتاد. نهایتاً روز گذشته جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری انجام شد اما بی فایده.
محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری که با حضور سایر اعضای این شورا در ساختمان دادمان تشکیل شد، در این زمینه اظهار داشت: لازم است انجمن شرکت های هواپیمایی، از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.
وی درباره نرخ بلیت هواپیما اضافه کرد: در نرخ گذاری، دو مساله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه ها و درآمد ایرلاین ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.
نهایتاً بگفته وزیر راه قرار شد کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت های هواپیمایی تشکیل گردد تا دراین زمینه تصمیم گیری شود.
این رویکرد وزیر در این نشست نه فقط فاصله بسیاری با صحبت ها و اظهارات اخیر خودش درباره افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما دارد، بلکه با وجود تاخیر یک ماهه در برگزاری جلسه، همچنان گرانفروشی ایرلاین ها و تعیین نرخ برای بلیت هواپیما بلاتکلیف ماند و بنظر می رسد که تمایل چندانی برای به نتیجه رساندن آن وجود نداشته است.
از طرف دیگر انجمن شرکت های هواپیمایی و نمایندگان و مدیران ایرلاین ها با وجود پیگیری های گوناگون خبرنگار ایسنا، حاضر به پاسخگویی به سوالات و ابهامات موجود دراین زمینه نشدند که با کدام آنالیز و ارزیابی مبادرت به افزایش قیمت بلیت هواپیما کرده اند یا این که چرا بعد از یک ماه انتقاد نسبت به این اقدام از نظر قانونی و البته هزینه هر ساعت – صندلی پرواز کسی توضیحی دراین زمینه ارائه نمی دهد.
بدین سبب بنظر می رسد که نه فقط دولت زورش به شرکت های هواپیمایی نرسید. بلکه در این میان تها این مردم هستند که از این افزایش قیمت یا به اصطلاح گرانفروشی متضرر شده اند و همچنان بلاتکلیف مانده اند.




منبع:

1400/05/11
20:03:18
5.0 / 5
167
تگهای خبر: پرواز , جامعه , درآمد , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است