دعوت وزارت کار از سازندگان فروشگاههای اینترنتی

دعوت وزارت کار از سازندگان فروشگاههای اینترنتی کار و درآمد: در صورتیکه بازار خریدهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی در کشور ما حسابی داغ شده وزارت کار با صدور فراخوانی، از سازندگان فروشگاه های آنلاین برای پشتیبانی از کسب و کارهای خرد و خانگی دعوت کرده است.



به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد در امتداد پشتیبانی از کسب و کارهای خرد و خانگی با بهره گیری از پلت فرم های برخط، بستر امنی جهت خرید و فروش محصولات واحدهای خرد، خانگی و نوپا فراهم آورد بدین جهت با صدور فراخوانی، حمایت خودرا از فروشگاه سازها بمنظور توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی اعلام نموده است.

بر این اساس از فروشگاه سازانی که دارای خاصیت های مندرج در این فراخوان هستند بمنظور مشارکت در این طرح دعوت شده است.

از جمله خاصیت های اعلامی در این فراخوان می توان به ارائه زیرساخت ارسال و تحویل کالا در محل، امکان انجام تراکنش مالی بوسیله درگاه پرداخت اختصاصی یا درگاه پشتیبانی شده، زیرساخت ابری مقیاس پذیر و بدون محدودیت، سهولت کاربری و شخصی سازی کامل فروشگاه و پنل مدیریت اشاره نمود.

ارائه گزارش های تحلیلی بر بستر هوش مصنوعی بهینه سازی شده جهت استفاده فروشگاه در کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه و دارا بودن اپلیکیشن تلفن همراه برای تمامی سیستم عامل ها ازجمله خاصیت های دیگر در این طرح اعلام شده است.
در کشور ما مدتی است که بازار خریدهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی به شدت داغ شده و سایتهای بسیاری تلاش می کنند با تنوع محصولات خود و ارتقای کیفیت کالاها، انتخاب مشتریان را افزایش داده و ویترین جذابی برای کاربران خود فراهم آورند.

فروشگاه های آنلاین نه فقط امکان فروش محصولات سوپرمارکتی را برای خود تعریف کرده بلکه زمینه فروش انواع کالاهای دیجیتالی، صوتی، تصویری، لوازم خانگی، سیسمونی، البسه، پوشاک، محصولات بهداشتی و دیگر ملزومات و مایحتاج مورد نیاز مردم را فراهم نموده اند.

در حاضر فروشگاه های اینترنتی معتبر و نام آشنایی هستند که به ارائه خدمات در کشور مشغولند و افراد به جهت اعتماد و اطمینان از خرید خود به آنها سفارش می دهند.

مهمترین خاصیت فروشگاههای اینترنتی این است که ارتباط مستقیمی میان خریدار و فروشنده برقرار کرده و از این طریق سبب حذف واسطه ها می شوند. از هزینه های سنگین رهن و اجاره غرفه و مغازه نیز نباید غافل بود، حال آنکه در فروشگاههای اینترنتی این هزینه بسیار اندک است و اساسا در شبکه های مجازی هزینه بر نیست.

تنوع قیمتها و تعدد کالاها از دیگر مزیت های فروشهای آنلاین است که به مشتریان قدرت انتخاب داده، انتخاب خریداران را بیشتر می کند و در عین حال یک فضای رقابتی عادلانه میان تولیدکنندگان و فروشندگان به وجود وجود می آورد.

اما امکان خدمات بعد از فروش را باید با اهمیت ترین خاصیت فروشگاههای اینترنتی به شمار آورد چونکه در حقیقت یک اقدام حمایتی موثر در امتداد رعایت اصل مشتری مداری و همین طور پشتیبانی از مصرف کنندگان است تا چنانچه کالای خریداری شده باکیفیت موردنظر مشتری انطباق نداشت یا دارای ایراد فنی بود بتواند آنرا مرجوع کند.

با شیوع ویروس کرونا در کشورمان فعالیت خیلی از کسب وکارها گرفتار وقفه و رکود شد؛ در این بین صاحبان خیلی از مشاغل خدماتی و واحدهای صنفی تلاش کردند از بستر فضای مجازی و اینترنت برای عرضه و فروش محصولات خود استفاده کنند؛ باتوجه به اقبال عموم مردم به فروشگاههای اینترنتی، فرهنگ خرید آنلاین نیز به تدریج گسترش یافت به نحوی که افراد مایحتاج روزانه خودرا نیز بوسیله فروشگاه های آنلاین تامین کردند.

به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، علاقمندان و واجدین شرایط در صورت تمایل و مشارکت در طرح وزارت کار می توانند درخواست خودرا به آدرس Mkh@mcls.gov.ir ارسال نمایند.





منبع:

1400/05/19
14:24:28
5.0 / 5
197
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است