۱۱۰۰ یورو حداقل دستمزد کارگران در اروپا

۱۱۰۰ یورو حداقل دستمزد کارگران در اروپا یک کارشناس حوزه کار با اشاره به تصویب مبلغ حداقل دستمزد 2022 نیروهای کار در اروپا اشاره کرد: در تمام دنیا نیروی انسانی یک سرمایه بزرگ و با ارزش بشمار می رود و کشورها در امتداد توجه به سرمایه های انسانی خود و رفاه خانواده ها افزایش حقوق را پذیرفته اند.



حمید حاج اسماعیلی ـ در گفت و گو با ایسنا، به تعیین حداقل دستمزد کارگران و نیروهای کار در کشورهای اروپایی اشاره نمود و اظهار داشت: در کل اروپا رقمی که برای دستمزد ۲۰۲۲ تعیین شده ۱۱۰۰ یورو است که در تمام کشورهای اروپایی رعایت می شود. این رقم تامین کننده معیشت یک خانوار است و افراد می توانند حتی یک خانه کوچک ساده را با این درآمد اجاره کنند که حدودا ۶۰۰ یورو می شود و مابقی را بابت سایر هزینه های خود اختصاص بدهند.

وی درباره بالا بودن رقم اجاره خانه در کشورهای اروپایی، اظهار داشت: در اروپا بیشتر خانه ها، دولتی و متعلق به شهرداری است. افراد حتی بصورت مبله و با تمام امکانات می توانند خانه را اجاره کنند پس مبلغ ۶۰۰ یورو بابت اجاره چنین خانه هایی است و طبعا خانه های غیردولتی و آزاد، گرانقیمت هستند.

این کارشناس حوزه کار افزود: تصویب ۱۱۰۰ یورو در ماه در حالی است که تمام کشورها از کرونا متاثر شده و کسب وکارها و نیروهای کار گرفتار لطمه شدند بنابر این معتقدم در عین این که دولت باید به وظایف حاکمیتی خود عمل کند لازم است معیشت خانوارهای کارگری و شاغلانی که با افت قدرت خرید در سال های اخیر مواجه گشته اند را مورد توجه قرار بدهیم.

حاج اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که کارفرمایان در اروپا چگونه پرداخت ۳۰ میلیون تومان در ماه به نیروی کار را پذیرفته اند؟ اینطور پاسخ داد: همه کشورها در امتداد توجه به سرمایه های انسانی خود و رفاه خانواده ها افزایش حقوق را پذیرفته و به این سمت و سو حرکت کرده اند چون نیروی انسانی یک سرمایه بزرگ و با ارزش برای کشورها شمرده می شود و پس باید در سیاستهای خود به این اصل توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد کشورها در تعیین دستمزد، اشاره کرد: بحث دستمزد که کشورها روی آن حساسیت دارند چند رویکرد را دنبال می کند؛ یکی تامین معیشت خانواده ها است که اساس وظایف حاکمیتی کشورها است؛ دوم نیروی کار است و همه کشورها روی سرمایه انسانی خود حساب ویژه دارند چون موتور محرک توسعه کشور بشمار می رود و سوم هزینه های ناشی از کاهش دستمزد برای خانواده ها است که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در جامعه به وجود می آید.

این کارشناس روابط کار با اعلان اینکه اگر افراد نتوانند نیازهای ضروری خودرا با حقوق و دستمزدی که می گیرند تامین کنند، ناهنجاری ها و اشکالات اجتماعی مختلفی شکل می گیرد، اشاره کرد: تحمیل هزینه به کشور می تواند اساس خانواده ها را گرفتار لطمه و نیروی انسانی را ناامید و نا امید کند و روی راندمان مجموعه ها و بنگاهها اثر بگذارد.

به گفته حاج اسماعیلی، صیانت از نیروی کار در گفتار محقق نمی گردد و باید در عمل به معیشت و حقوق و دستمزد کارگران دقت کنیم.





منبع:

1400/11/04
22:01:25
5.0 / 5
974
تگهای خبر: توسعه , جامعه , حقوق , درآمد
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است