حضور مجازی قاسمی در اجلاس اکو کار و درآمد: وزیر راه و شهرسازی که به سبب آنچه مبتلاشدن به ویروس کرونا اعلام شده در قرنطینه به سر می برد، بصورت مجازی در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو شرکت کرد و پیشنهاد نمود که پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، برای بهره مندی کشورهای محصور در خشکی از تسهیلات و تخفیفات بندری تسریع شود. به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، رستم قاسمی امروز (۱۳ بهمن) در سخنرانی مجازی خود در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو، با تاکید بر اجرائی کردن پروژه ایجاد دروازه مشترک اکو (ECO GATE) بین کشورهای عضو، اظهار نمود: تشکیل کمیته ای ازنمایندگان دولت، شرکت های کشتیرانی فعال و سازندگان کشتی بمنظور افزایش خدمات کشتی های رو-رو در دریای خزر پیشنهاد می شود.وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل سازمان همکاری اقتصادی-اکو و تشکر از کشور ترکیه و کوشش های کشورهای عضو و مدیریت دبیرخانه اکو برای برگزاری این جلسه بیان کرد: انجام تمهیدات لازم برای الحاق به معاهدات و موافقتنامه های بین المللی حمل و نقلی و گمرکی و پیگیری جدی تر برای تسهیل صدور ویزا و همین طور لغو ویزا بین کشورهای عضو اکو درخواست می شود.وی از راه اندازی مجدد قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI) در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و وجود ظرفیت ایجاد مسیر ترازیتی جدید در قالب این کریدور از چین به اروپا ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مساعدت کشور ترکیه در تامین ناوگان این مسیر و ایجاد تسهیلات مرزی، تعرفه ای و گمرکی توسط سه کشور می تواند مفید باشد.قاسمی با پیشنهاد انجام اقدامات موثر توسط دبیرخانه اکو و کشور پاکستان در جذب سرمایه از بانکها و نهادهای بین المللی برای ساخت مسیر تفتان-کویته با خط استاندارد و خرید ناوگان مناسب برای سیر در این راه، اشاره کرد: رایزنی با نهادهای مالی و کشورها و شرکت های توانمند برای تامین مالی پروژه های مسیر کریدور قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران (KTAI) و برگزاری جلسات منظم بین ذینفعان این کریدور بزرگ و اقتصادی ضرورت دارد.وی با ابراز امیدواری از امضای یادداشت تفاهم اجرائی سازی کریدور ریلی قزاقستان-ترکمنسان-ایران موسوم به KTI در حاشیه جلسه سران اکو در ۵ آذر ۱۴۰۰ اظهار داشت: ادامه تردد آزمایشی کامیون ها (Test Run) در راه کریدورهای جاده ای KTAL و ITI تحت صحابت تیر، برای شناسایی و رفع موانع پیش روی حرکت منظم کامیون ها مفید خواهد بود.انجام اقدامات لازم جهت راه اندازی قطارهای کانتینری در کریدورهای قدیمی منطقه اکو نظیر کریدور ریلی آلماتی-تهران-استانبول و آلماتی-بندرعباس، ارائه تسهیلات ویژه جهت راه اندازی خدمات منظم مسافری در منطقه اکو در کلیه بخش های حمل و نقل و ضرورت افزایش رفاه اقتصادی و توسعه تجاری منطقه اکو بوسیله تکمیل زیربناها، روانسازی بیشتر، روزآمد کردن رویه های ترانزیتی و تجارت درون منطقه ای و تبدیل آمال و آرزو به برنامه ای جامع و عملیاتی از دیگر موارد مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی مجازی خود در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو بود.در این اجلاس به زیرساخت های مناسب حمل و نقلی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف و آمادگی ارائه خدمات ترانزیتی به کالاهای عبوری به کشورهای منطقه خصوصاً کشورهای محصور در خشکی و اقدامات وزرات راه و شهرسازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و مراکز تجمع کالا و مسافر اشاره شد.یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به ریاست عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و شرکت نبی اف، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان، ارکین بک اوسواف، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان، ظفر حسن، وزیر ارتباطات پاکستان، عظیم ابراهیم، وزیر حمل و نقل تاجیکستان، ایهام ماخاموف، وزیر حمل و نقل ازبکستان، بریک کمالیف، معاون وزیر صنعت و توسعه زیربنایی قزاقستان، مامتخان چاکیف، مدیرکل حمل و نقل و ارتباطات آژانس تحت مدیریت کابینه وزرای ترکمنستان و نمایندگان سازمان های بین المللی و منطقه ای شامل بانک توسعه و تجارت اکو، ایرو، اوتیف، UNECE، OSJD انجام شد. منبع: كار و درآمد 1400/11/14 23:55:07 5.0 / 5 655 تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , توسعه این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط بازار ارز تجاری فعال است کلید دسترسی به دنیای گوگل برای کاربران ایرانی ادامه ثبات قیمت جهانی نفت در سقف 2 ماه اخیر زمان اعتماد به نیروهای کارآمد فرارسیده است نظرات کاربران کار و درآمد در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳