سرپرست ایران ایر:

تا امروز تاخیر آزاردهنده نداشتیم

تا امروز تاخیر آزاردهنده نداشتیم به گزارش کار و درآمد، سرپرست شرکت ایران ایر (هما) با اعلان اینکه تا امروز تاخیر آزاردهنده ای برای پروازهای اربعین در این شرکت نداشتیم، اظهار داشت: بلیت های لغوشده توسط زوار و بلیت های برگشت که تا کنون فروش نرفته، از ساعت 20 روی سیستم قرار می گیرد.


به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، شمس الدین فرزادی پور در نشستی با اعلان اینکه مجموعا ۱۹۸ پرواز برای اربعین برنامه ریزی شده، اظهار داشت: تا امروز ۸۴ پرواز انجام شده و ۱۱۴ پرواز باقی مانده که در ایام آینده ارائه خواهد شد. در بازه ۱۵ تا ۳۱ شهریور ماه، ۴۳ هزار و ۵۷۰ صندلی ارائه شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۱۰ صندلی فروخته و پروازهایشان انجام شده و ۲۵ هزار و ۳۶۰ صندلی باقی مانده است.
وی افزود: تعداد کل صندلی هایی که بصورت قطعی فروخته شده، ۲۶ هزار و ۱۹۴ صندلی است و ۸۰۰ صندلی رزرو شده که به لحاظ نقص مدارک منتظریم تحویل داده شود، در مجموع ۲۶ هزار و ۹۹۴ صندلی خواهیم فروخت، باقی مانده صندلی ها خصوصا در مسیرهای برگشت موجود است.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با اعلان اینکه بلیت های عراق در روزهای معمول، بصورت چارتری ارائه می شود، اظهار داشت: با ممنوعیت فروش چارتری در روزهای اربعین مصوب شد از بازه ۲۰ تا ۳۰ شهریورماه، بلیت ها با قیمت شش میلیون تومان برای مسیر رفت و برگشت فروخته شود که ما در ایران ایر پیش فروش بلیت ها با این قیمت را از ۱۸ شهریور شروع کردیم.
فرزادی پور با اعلان اینکه بلافاصله بعد از علمیات حج که یک پروسه سخت و شبانه روزی بود و توانستیم خدمات قابل قبولی به حجاج ارائه دهیم، ناوگان را برای پروازهای اربعین آماده کردیم، اظهار داشت: برای انجام پروازهای اربعین، ناوگان نیاز به بازرسی ها و چک های دوره ای داشتند و با انجام این چک ها، آماده برگزاری پروازهای اربعین بودیم و از یک ماه پیش از پروازهای اربعین برنامه ریزی ها را شروع کردیم و تا ۳۰ شهریورماه، پروازهای اربعین به انجام می رسد.
نداشتن وب سایت فروش، مشکلاتی برای ایران ایر ایجاد کرد
وی با اعلان اینکه از روز اول که فروش سیستمی بلیت های اربعین را شروع کردیم و چند شرکت هواپیمایی موفق به فروش اینترنتی نبودند، هجمه متقاضیان زیاد بود، اظهار داشت: ما فاقد سایت فروش بودیم و مشکلاتی برای زیرساخت هایمان به وجود آمد و در تلاش جهت راه اندازی این سایت برای ارائه بلیت و سایر خدمات هستیم. در عین حال در سه روز اول، بیش از ۲۱ هزار بلیت بصورت دستی و بدون استفاده از نرم افزار صادر کردیم، با وجود این که فروش حضوری نداشتیم.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با اعلان اینکه تا اختتام اربعین، ایران ایر هیچ کاری به جز ارائه خدمات مناسب و پیگیری موضوع مربوط به زوار ندارد، اضافه کرد: آمار فروش ایران ایر در سامانه های ما ثبت شده و کوچک ترین تغییری نمی توانیم در آنها انجام دهیم. تا کنون ۴۰۰۰ بلیت اربعین بصورت اینترنتی و ۲۱ هزار بلیت بصورت حضوری و گروهی به فروش رفته است. خیلی از زوار بصورت گروهی بلیت خریدند، اما هیچ فروش سفارشی نداشتیم و قسمتی از فروش های گروهی هم برای سازمان ها بوده است.
فرزادی پور با اعلان اینکه اهتمام می نماییم از سال آینده، مسیر فروش بلیت بصورت اینترنتی را توسعه دهیم، اضافه کرد: به سبب مشکلات زیرساختی نمی توانستیم هجمه ۶۰ هزار نفر برای خرید بلیت بصورت اینترنتی ایجاد نماییم. بدین جهت برای سال های آتی برای مراسم هایی مانند اربعین، هم بستر الکترونیکی را توسعه خواهیم داد و هم دفاتر موقت بیشتری برای فروش حضوری ایجاد خواهیم کرد.
شرکت های هواپیمایی، پروازهای اربعین را با هدف سوددهی انجام نمی دهند
وی با اعلان اینکه امسال باتوجه به حجم بالای زوار، برخی زودتر برمی گردند که موجب می شود پروازهایمان یک طرفه نباشد، اشاره کرد: حتی اگر ۱۰۰ درصد پروازها بصورت رفت و برگشت با ظرفیت پر صورت گیرد باز هم نرخ بلیت شش میلیون تومانی سودده نیست، برای اینکه فرودگاه نجف به ازای هر مسافر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه خدمات فرودگاهی مطالبه می کند. بدین سبب شرکت های هواپیمایی، پروازهای اربعین را با هدف آورده انجام نمی دهند.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به تاخیرهایی که در پروازهای اربعین صورت گرفته، اظهار داشت: تا امروز تأخیر آزاردهنده نداشتیم، البته انتقال پروازها از ترمینال یک فرودگاه امام به ترمینال سلام برای ایران ایر مشکلاتی ایجاد کرد، برای اینکه تمام خدمات و تجهیزاتمان در ترمینال یک مستقر است و مجبور شدیم تجهیزات و نیروهای خودرا به دو بخش تقسیم نماییم، با این وجود، ایجاد ترمینال سلام، برای زوار فضای مناسبی ایجاد کرد.
فرزادی پور افزود: بعضی پروازها بصورت آن تایم و سر ساعت به انجام می رسد، اما عواملی هم موجب تاخیرات ۲۰ تا ۴۰ دقیقه ای برای پروازهایمان شد. همچون این که باید یک مسافت ۳.۵ تا ۵.۵ کیلومتری را بین دو ترمینال یک و سلام جابه جا می شدیم. همین طور به سبب ترافیک پرواز و حجم پروازها از ایران و زمان انتظار برای هولدینگ و نشستن در فرودگاه نجف که تا نیم ساعت هم طول می کشید، تاخیرهایی وجود دارد و به سبب پیوستگی پروازها هم یک تاخیر روی پروازهای بعدی تاثیر می گذارد؛ اما باتوجه به وضع موجود در اربعین، تاخیر جدی نداشتیم.
هیچ تخلفی در فروش بلیت های اربعین انجام نشده است
وی با تأکید بر این که هیچ تخلفی در فروش بلیت های اربعین انجام نشده است، اظهار داشت: ما بیشترین حجم بلیت را در کمترین زمان ممکن فروختیم. اگر مقصود از تخلف، گران فروشی است، حتی یک بلیت هم بالاتر از نرخ مصوب فروخته نشه است. این که فروش گروهی داشتیم تخلف محسوب نمی گردد، برای اینکه ما اصلا ظرفیت و بستر فروش اینترنتی نداشتیم. از طرفی اگرهمه بلیت ها را روی سامانه می گذاشتیم ممکن بود برخی با تعداد بالا خریداری نموده و بعد با قیمت های بالاتر بفروشند و بازار سیاه ایجاد کنند.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: سه روش فروش مستقیم، گروهی و اینترنتی داشتیم که البته برای برخی خریداران مشکلاتی بوجود آمد، اما فروش بلیت اربعین بصورت سفارشی نداشتیم؛ البته برخی درخواست ها گروهی بود که مانند بقیه متقاضیان به ترتیب تقاضا به فروش می رسید، برای مثال هلال احمر ۱۰۰۰ نفر از پرسنل خودرا برای اعزام با هواپیما به ایران ایر معرفی نمود که ما این تعداد را نپذیرفتیم و تنها ۲۰۰ بلیت به آنها ارائه کردیم.
فرزادی پور در پاسخ به این که آیا پروازهای داخلی به سبب افزایش پروازهای اربعین کاهش یافتند، اظهار داشت: در این ایام هیچ یک از پروازهای داخلی و خارجی ما متوقف نشد، اصلا هواپیماهایی که پروازهای داخلی را انجام می دهند، توانایی انجام پروازهای عراق را ندارند، برای اینکه در آن صورت ناچار به سوخت گیری در عراق می شوند که اصلا برای هواپیمایی صرفه ندارد. برای پروازهای اربعین، سه فروند هواپیما و یک هواپیمای پشتیبان اختصاص یافته است.
نرم افزار رزرو ایران ایر خارجی است، اما سرورهایش در ایران قرار دارد
وی درباره ی سیستم خارجی رزرو بلیت ایران ایر توضیح داد: بحث امکان رزرو بلیت یک بحث ادعایی نیست؛ کشور روسیه با گستردگی که دارد، نخستین مشکلی که پس از تحریم ها با آن مواجه گردید بحث رزرو بلیت بود. ما هم امروز با محدودیت هایی روبه رو هستیم و زیرساخت هایمان پاسخگوی خیلی از نیازهای امروز نیست. سیستم رزرو بلیت هم بسیار پیچیده است و موضوعات نرم افزاری و امنیتی خاص خودرا می طلبد. هم اکنون نرم افزار سیستم رزرو بلیت ما خارجی است اما سرورهای این سیستم در داخل ایران قرار دارد
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره ی سرنوشت هواپیماهای برجامی بیان کرد: اگر هواپیمایی در سال فقط یک پرواز داشته باشد فعال شمرده می شود، اما فعلا ۱۰ فروند از ۱۳ فروند ATR برجامی به سبب نبود قطعه زمین گیر است و شرکت فروشنده ATR هیچ سرویس و قطعه ای برای تعمیرات این هواپیما به ما نمی دهد؛ البته در صورت رفع محدودیت های مالی و تحریمی این پرنده ها مجدد به سر خط بازمی گردد.
فرزادی پور درباره ی خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت: کشور راهکارهای مختلفی برای توسعه ناوگان دارد، دولت بصورت کلان طی قراردادهایی که بدنبال آنست ممکنست خرید داشته باشد. علاوه بر آن هواپیمایی هما نیز از مسیرهای مختلف بدنبال تامین قطعات است و تا یکی دو ماه آتی چند فروند هواپیما وارد ناوگان هما می شود.
وی درباره ی مسیرهای جدید پروازی هواپیمایی هما اظهار داشت: پروازهای تهران- میلان را به دو روز در هفته افزایش دادیم و از سوم مهرماه (۲۵ سپتامبر)، مسیر پروازی تهران- مونیخ برای نخستین بار راه اندازی می شود. مسیرهای پروازی به رم نیز افزایش خواهد داشت، همین طور در راه تهران- رمینی افزایش پرواز خواهیم داشت.




منبع:

1401/06/23
10:55:31
5.0 / 5
446
تگهای خبر: اینترنت , پرواز , توسعه , خدمات
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است