شركت كشتیرانی اعلام كرد

تعمیر ۱۳ کشتی در ۶ ماه ابتدای سال

تعمیر ۱۳ کشتی در ۶ ماه ابتدای سال کار و درآمد: به گزارش کار و درآمد، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، درباره ی آمار تعمیر کشتی اظهار داشت: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده در سال قبل 40 مورد بود و در شش ماهه اول سال 1401، تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده به 13 مورد رسید.


به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، جمشید حاجی زاده، امروز در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه هدف شرکت پرشیا هرمز، تعمیرات ناوگان جمهوری اسلامی ایران در کل کشور است، اظهار داشت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رعایت دقیق کنوانسیون های بین المللی و ملی دریایی را همیشه مدنظر قرار داده و به نحو شایسته ای به مفاد آن عمل کرده است.
وی ادامه داد: سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بمنظور کاهش اثرات مضر بر محیط زیست دریایی که بوسیله جابه جایی میکروارگانیسم های آبی که از منطقه ای به منطقه دیگر و بوسیله عملیات تغییر آب توازن کشتی ها صورت می پذیرد، کنوانسیونی را بمنظور کنترل و مدیریت آب توازن کشتی ها تصویب کرده است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی اشاره کرد: بر این اساس، سیستم تصفیه و مدیریت آب توازن (BWTS) برای حذف میکروارگانیسم های مضری است که هنگام آبگیری مخازن تعادل وارد کشتی ها می شود، تا هنگام تنظیم تعادل کشتی در حالت بارگیری که به اجبار توسط تخلیه این آب صورت می پذیرد، ورود این آب به محیط جدید، اثرات مخربی ایجاد نکند.
الزام به نصب سیستم توازن آب تا سال ۲۰۲۴
حاجی زاده اضافه کرد: طبق الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن، از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ باید دستگاه پردازش آب روی کشتی های فعال ناوگان نصب شود که برمبنای بررسی های انجام شده و باتوجه به در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل نوع کشتی، میزان مصرف برق، میزان تغییرات و اصلاحات در شناور و هزینه نگهداری دستگاه، خرید و نصب سامانه پالایش آب توازن از نوع UV برای شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: بمنظور پشتیبانی از توان داخلی، برنامه ریزی شده است که تا آخر سال ۱۴۰۱ نصب دستگاه مذکور روی هفت فروند از شناورهای ناوگان در شرکت پرشیاهرمز صورت پذیرد که عملیات نصب آن برای شناور شیبا از شناورهای گروه کشتیرانی متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری، برای نخستین بار در کشور انجام شده و الان در مرحله راه اندازی است. همین طور در نظر است نصب دستگاه روی حداقل ۱۲ فروند از شناورهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در سال ۱۴۰۲ در پرشیاهرمز صورت گیرد.
حاجی زاده به ارائه گزارشی در زمینه عملیات تعمیر کشتی در سایت پرشیاهرمز اشاره و اظهار داشت: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده در سال قبل ۴۰ مورد بوده است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ نیز تعداد کل تعمیرات ادواری انجام شده ۱۳ مورد بوده است. در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل تعداد ۳۱ فروند شناور تعمیر شده که سه فروند نسبت به سال قبل بیشتر بوده است؛ ضمن این که این میزان تعمیرات انجام شده معادل شش میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی داشته است که تا آخر سال این رقم به ۹ میلیون دلار خواهد رسید.
ایشان سپس اظهار داشت: حدود ۷۰۰ نفر با احتساب نیروهای پیمانکاری در شرکت پرشیاهرمز بصورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با در نظر گرفتن تامین کنندگان غیرمستقیم بیش از ۱۰۰۰ نفر برآورد می شوند. در برنامه توسعه پنج ساله که از سال ۱۴۰۲ شروع و تا سال ۱۴۰۶ تکمیل خواهد شد، این شرکت در سه بخش نیروی انسانی، گسترش زیرساخت و خرید تجهیزات و ماشین آلات در امتداد افزایش ظرفیت و ارتقای سطح کیفیت برمبنای برنامه ریزی انجام شده در افق زمانی پنج ساله فعالیت خواهد داشت.
جایگاه ویژه صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد جهانی
حاجی زاده اشاره کرد: به سبب جایگاه ویژه صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد جهانی همچون ارزان بودن، امکان حمل با حجم و وزن زیاد، امنیت بالا، دوستدار محیط زیست و منطبق بر اهداف سازمان جهانی توسعه، سهم حمل و نقل دریایی از کل صنعت حمل و نقل جهانی ۸۵ درصد است.
این مسئول حوزه تعمیرات کشتی اضافه کرد: سهم کل ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران طبق گزارش سال ۲۰۲۱ کنفرانس تجارت جهانی سازمان ملل متحد (UNCTAD) با مجموع ۱۹.۳ میلیون تن در رتبه ۲۲ جهانی و دارای ۲۵۴ شناور است. نیاز تعمیر و نگهداری این تعداد شناور گویای جایگاه صنعت عظیم تعمیر و نگهداری کشتی و به تبع آن جایگاه راهبردی شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز به جهت قرار داشتن در دو موقعیت برنامه ریزی راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشور است.
حاجی زاده اظهار داشت: از دیدگاه کشتیرانی حفظ ظرفیت عملیاتی کشتی ها بوسیله تعمیر و نگهداری، کاهش وابستگی به خدمات خارج از کشور، کمک به چابکی ناوگان با تعمیر بموقع و از دیدگاه کشوری، افزایش سرانه تولید ناخالص ملی، جلوگیری از خروج ارز و کاهش اثرات تحریم در دستور کار قرار دارد.



1401/10/29
16:10:59
5.0 / 5
379
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , تولید , حمل و نقل
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است