اولین فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کشور تعطیل شد

اولین فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کشور تعطیل شد به گزارش کار و درآمد، خراسان رضوی مدیر اولین فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کشور از تعطیلی این فرودگاه به علت عدم حمایت ها و مشکلات مالی اطلاع داد.



محمدرضا کاویانی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: این مجموعه که بزرگترین فرودگاه فوق سبک کشور بود، از اسفند سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار راه اندازی شد و پس از ۲ سال با هزینه شخصی به بهره برداری رسید.

وی اظهار نمود: تابحال مسؤلان کشوری و استانی خیلی از این فرودگاه بازدید داشتند و برای رفع مشکلات قول های فراوانی دادند اما تابحال هیچ کدام از وعده ها عملی نشده است.

مدیر اولین فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کشور در کاشمر با اشاره به اینکه مشکلات موجود و نبود سرمایه باعث شد نسبت به تعطیل کردن فرودگاه و فروش چهار هواپیما اقدام کنم، اظهار داشت: چون هیچکس حمایت نکرد و از طرفی این فرودگاه هم صرفه اقتصادی نداشت، از سال قبل مجبور به تعطیل کردن آن شدم.

وی بیان نمود: هرچند تمام مجوزهای فرودگاه هنوز هم اعتبار دارد اما چون هر ماه باید ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع شخصی هزینه می کردم در توانم نبود آنرا فعال نگه دارم.

کاویانی اظهار نمود: علیرغم این که پس از اجرای فرودگاه قرار بود زمین را واگذار کنند ولی در جواب من گفتند وزیر قبلی اشتباه کرده که با این طرح موافقت نموده و هم اکنون سالانه دارند از من اجاره می گیرند، تمام این ها برای من هزینه است.

وی خاطرنشان کرد: حالا که هیچ هواپیمایی ندارم؛ فقط برای نگهداری فرودگاه در ماه باید بیشتر از ۳۵ میلیون تومان هزینه کنم؛ بماند که ۱۷ نفر هم بیکار شده اند.



مدیر این فرودگاه اظهار داشت: باآنکه بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان برای این فرودگاه هزینه کرده ام اما حتی حاضر نشدند جاده را تیغ بیندازند و صاف کنند و تمام کارها را با هزینه شخصی انجام دادم.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۲ جناح سیاسی این شهر به فکر آبادانی نیستند، مسؤلان ارشد استان تابحال چندین مرتبه به کاشمر آمده و هر بار به آنها اعلام گردید که فرودگاه کاشمر تعطیل شده اما حتی یک مرتبه حاضر نشدند از این پروژه که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده بازدید کنند.

کاویانی با اشاره به اینکه نه تنها پاسخ هیچکدام از نامه های من را ندادند بلکه وقت ملاقات هم نتوانستم بگیرم، خاطرنشان کرد: با این که داریم به این کشور خدمت می نماییم ولی هیچ کسی حمایت نمی کند.

وی اضافه کرد: یکی از کسانی که در کاشمر گلخانه دارد، برایش ۹ میلیارد تومان مصوبه گرفتند ولی برای این فرودگاه حتی یک ریال مصوبه نداشتند و اعلام نمودند اگر تسهیلاتی می خواهم باید ۱۸ درصد بگیرم.

مدیر اولین فرودگاه فوق سبک بخش خصوصی کشور افزود: هواپیماهای ۱۰۰ و ۸۰ نفره به سادگی می توانند در این فرودگاه بنشینند؛ حتی تهران اظهار داشت مجوز ایرتاکسی را بگیرم اما دیگر پولی برای هزینه ندارم.

وی اظهار داشت: باآنکه به علت وجود همین فرودگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با مجوزهایی که دارم مجوز فعالیت مدرسه عالی هوانوردی را گرفت اما چون فرودگاه تعطیل شد تمامی کلاس ها را لغو کردند.



کاویانی با ابراز تاسف از این که هیچ مسئولی حاضر نشد پای درد دل من بنشیند و فقط شعار پشتیبانی از بخش خصوصی را سر می دهند، اظهار نمود: ناملایمات باعث شد از سرمایه گذاری در این شهر پشیمان شوم؛ حتی هواپیمای من که سقوط کرد، یک نفر نیامد مشکل را پیگیر باشد فقط شایعه پراکنی کردند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های منطقه در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری، اضافه کرد: این فرودگاه می توانست علاوه بر جا به جایی مسافر، در زمینه صادرات محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای همسایه، در رونق اقتصادی شهرستان و حتی شهرستان های همجوار نقش مؤثری ایفا کند.

وی ضمن اشاره به قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل زلزله اظهار داشت: مجموعه کاویان پرواز شرق در مواقع بحرانی و اورژانسی قطعا کمک کار مدیریت شهرستان و حتی استان خواهد بود.

این فرودگاه فوق سبک در سال ۹۵ به صورت رسمی راه اندازی شد و در با گرفتن کد OIMQ از جانب سازمان جهانی بین المللی هوایی، این فرودگاه در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود.

این فرودگاه طی بازه زمانی پنج سال و با اعتبار ۸۵ میلیاردریال توسط سرمایه شخصی ساخته و به بهره برداری رسید.





منبع:

1402/01/28
12:07:24
5.0 / 5
503
تگهای خبر: اقتصاد , پرواز , تسهیلات , سازمان
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است