وزیر راه اعلام كرد

سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در چابهار

سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در چابهار به گزارش کار و درآمد، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر این که فاز اول توسعه بندر چابهار به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: قرار بود فاز دوم این پروژه به شرکتهای داخلی واگذار شود که در این خصوص بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری فاز دوم را اجرا خواهند کرد.



به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح متمرکز ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز علمیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی در بنادر اظهار نمود: در جهت توسعه سیاست های اقتصاد دریا محور از همان روزی که این سیاست ها از جانب معظم رهبری ابلاغ گردید در دستور کار شهید جمهور قرار گرفت و بر اجرای این سیاست ها تاکید داشت و به بخش های مختلف ابلاغ نمود تا سریع تر پروژه ها و برنامه کار تعریف شود.

وی اضافه کرد: مبحث دیگری که تاکید رئیس جمهور شهید بود و ما هم آنرا در دستور کار قرار دادیم استفاده از مشارکت بخش خصوصی در این بخش است. تاکید داریم که هم سرعت بهره برداری از پروژه ها باید افزایش یابد و هم جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر شود. سرمایه گذاری در قسمت بنادر جزو سرمایه گذاری جذاب برای کشورهای مختلف است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه ۲۷شهر ساحلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و رئیس جمهور شهید هم یکی از مشوقان اصلی این طرح بودند.

وی در قسمت دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: سال قبل در ترانزیت جاده ای که مبدا و مقصد بنادر کشور بودند ۵۸درصد رشد داشتیم و سال جاری رشد ۴۵درصدی در دوماه نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم که این یعنی زیرساخت ها ترانزیت روز به روز درحال توسعه است.

بذرپاش در قسمت دیگری از صحبت هایش به توسعه ناوگان و شناورهای تجاری دریای شمال و جنوب اشاره نمود وگفت: امروز با دارا بودن ۸۰ فروند شناور در دریای خزر، از نظر تناژ با ناوگان دریایی تجاری روسیه برابری می نماییم. این توسعه باید ادامه یابد و در سواحل جنوی هم اتفاق بیوفتد.

وی در ادامه اظهار داشت: توسعه اسکله ها بخصوص اسکله ها و بنادر محلی، همینطور برنامه های توسعه بنادر موجود باید ادامه یابد تا شاهد افزایش اشتغال در این مناطق باشیم. همینطور در حوزه ایمنی بخشی به بنادر کشور اتفاق بزرگی افتاده است و همواره هم سفارش می نماییم که بنادر کشور باید برای سرمایه گذاری ایمن باشد وتوسعه سرمایه گذاری در پس کرانه ها، راه اندازی سیلوهای نگهداری، توسعه انبارهای مکانیزه و آماده سازی زمین ها و واگذاری آنها، سرمایه گذاری هم بایستی ادامه دار باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره نمود و اظهار داشت: با انعقاد قرارداد جدید با هندی ها تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل می شود. همینطور موافقتنامه فاز دوم بندر شهید رجایی نهایی شده است. قرار بود فاز دوم به شرکتهای داخلی واگذار شود که در این خصوص بنیاد مستضعفان و کشتیرانی با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری فاز دوم را اجرا خواهند کرد.

وی همینطور در انتها اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تا آخر سال خط آهن زاهدان_چابهار را به بهربداری برسانیم.

در این مراسم همچمیم علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه امروز ۲۷ پروژه دریایی با ارزش روز بیشتر از ۱۵ همت به افتتاح می رسد، اظهار داشت: امروز شاهد آغاز علمیات اجرایی ۲۳ پروژه بزرگ در استانهای ساحلی با ارزش ۵۷ همت هستیم که با اجرای این پروژه ها تحول عظیم در دریایی کشور ایجاد خواهد شد.





منبع:

1403/03/15
14:44:06
5.0 / 5
277
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بنیاد مستضعفان , توسعه
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است