تدوین برنامه گذر ملی برای توسعه ترانزیت کار و درآمد: به گزارش کار و درآمد، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تدوین برنامه ˮگذر ملیˮ برای توسعه ترانزیت اطلاع داد و اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه باید ۵۰ میلیون تن ترانزیت داشته باشیم که ۱۰ میلیون تن آن ریلی و ۴۰ میلیون تن جاده ای است و رسیدن به این میزان ترانزیت نیازمند توسعه زیرساخت هاست. علیرضا افخم در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه بحثی به نام "گذر ملی" داریم که برای نخستین بار در تاریخ برنامه های کشور به ترانزیت اهمیت زیادی داده شده است، اظهار نمود: در این برنامه مجموعه آئین نامه ها دیده شده است و دولت خودش را مکلف کرده که آئین نامه های تشویقی برای بخش خصوصی بنویسد تا تجار علاقه مند شوند بارهایشان را از ایران عبور دهند. وی اضافه کرد: در سال اول پس از شروع برنامه هفتم توسعه باید این آئین نامه نوشته می شد که حدودا نهائی شده و در فرایند اعلام هیئت دولت می باشد. البته اطلاع داریم که پیشنویس آن آماده شده و در ایام آتی به امضای مقام عالی وزارت خواهد رسید و تصویب می شود. معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در این آئین نامه مزایایی برای بخش خصوصی، تجار و کشورهایی که کالا حمل می کنند دیده شده است، خاطرنشان کرد: مثلاً این که بار با سرعت بهتری بدون نگهداری و بازرسی های اضافه کالا وارد و به همان شکل بیرون برود. دیگر این که در برنامه هفتم توسعه قرار شده پنجره واحد خدمات باشد و در پایانه مرزی ۱۹ سازمان متفاوت از بخش های مختلف گمرک، وزارت راه و شهرسازی، مرزبانی و... مکلفند زیر نظر یک بخش باشند و در یک جا تاییدیه بگیرند که اگر اجرایی شود فرایند کارها تسریع بخشیده می شود و مقرر است وزارت راه و شهرسازی این تکلیف را انجام دهد. وی در ادامه اظهار نمود: معمولاً تجار از مسیرهایی عبور می کنند که تردد در آن مسیر راحتتر باشد و اگر تجار مسیر را کوتاه تر ببینند بطور قطع آنرا برای عبور کالاهای خود انتخاب می کنند. افخم همینطور در انتها اظهار نمود: در برنامه هفتم توسعه قرار شده ۵۰ میلیون تن ترانزیت داشته باشیم که ۱۰ میلیون تن آن ریلی و ۴۰ میلیون تن هم جاده ای است. هر سال هم عدد مشخصی دارد. سال قبل قرار بود ۱۶ میلیون تن ترانزیت جاده ای باشد که از آن عدد عبور کرد و ترانزیت ۱۷ میلیون تن محقق شد ولی نکته مهم اینست که تحقق ترانزیت سال به سال سخت تر می شود، چونکه نیازمند توسعه زیرساخت ها همچون راه، کیفیت راه و منابع است. 1404/03/16 11:35:47 5.0 / 5 20 تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , خدمات , سازمان این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط پیشرفت ۸۴ درصدی ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری بروجرد جایگزینی دو سوم کارمندان دولتی با هوش مصنوعی رکوردشکنی ترانزیت ریلی در اینچه برون اعتبار مورد نیاز شارژ کوپن برای 3 دهک تامین شد نظرات کاربران کار و درآمد در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳