دبیركل اتاق تعاون ایران تاكید كرد

ظرفیت های تعاونی ها برای اشتغال زایی

ظرفیت های تعاونی ها برای اشتغال زایی كار و درآمد: دبیركل اتاق تعاون ایران بر ضرورت توجه به ظرفیتهای مغفول مانده بخش تعاون و ارتقای سهم این بخش در اقتصاد تاكید دارد. او معتقد است بخش تعاون توانایی زیادی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد ولی از این ظرفیت بالقوه غفلت شده است.



ماشاالله عظیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: با وجود تاكید قانون سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی طی سال های گذشته افزایش پیدا نكرد و همین امر موجب شد تا بسیاری از ظرفیتهای بخش تعاون مغفول بماند و آنطور كه باید مورد استفاده قرار نگیرد.
وی ادامه داد: بخش تعاون توانایی زیادی برای ایجاد شغل و رشد و رونق اقتصاد دارد و لازم است این ظرفیت به طور ویژه مورد بهره برداری قرار گیرد.
دبیركل اتاق تعاون ایران با بیان اینكه سهم بخش تعاون در مناسبات بین المللی و اقتصادی باید لحاظ شود، نقش تعاونی ها در بهبود اقتصادی را انكارناپذیر خواند و اظهار كرد: ضریب نفوذ و پایداری اشتغال در بخش تعاونی بیش از سایر بخش های اقتصادی است به همین دلیل نیازمند حمایت بیشتر دولت از بخش تعاون و توسعه و تقویت زیرساختهای لازم در این زمینه هستیم.
عظیمی درعین حال از فعالیت ۲۷ هزار تعاونی زنان در كشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از یك چهارم ظرفیت تعاونی ها مربوط به تعاونی های زنان است و عمده ترین گرایش فعالیت آنها در حوزه فرش، صنایع دستی، گردشگری و كشاورزی است.
به گفته وی زنان به عنوان نیمی از جمعیت كشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش آفرین هستند و سهم زنان كارآفرین در بخش تعاون به نسبت دیگر بخش های اقتصادی قابل توجه است.
دبیركل اتاق تعاون ایران در پایان دستیابی به سهم ۲۵ درصد از اقتصاد و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در كنار توجه به نص صریح قانون برنامه پنجم توسعه كشور از مطالبات اصلی بخش تعاون كشور به شمار می رود.

 

1396/06/05
23:46:31
5.0 / 5
4689
تگهای خبر: اشتغال
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است