توانمندسازی و اتصال به بازار مهم ترین خصوصیت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی

توانمندسازی و اتصال به بازار مهم ترین خصوصیت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی كار و درآمد: مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان كردستان اظهار داشت: توانمندسازی و اتصال به بازار از مهم ترین خصوصیت های الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خویش را به راحتی به فروش برسانند.


«مجید آوج»، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان و مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی كردستان در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: توانمندسازی و اتصال به بازار مهم ترین خصوصیت الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خویش را به راحتی به فروش برسانند.
وی اضافه كرد: در این راستا تولیدكنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه های اینترنتی وصل می شوند تا بتوانند محصولات خویش را از این طریق به فروش برسانند.
آوج خاطرنشان كرد: در بخش اتصال به بازار به دنبال راه اندازی بازارچه های محلی هستیم تا تولیدكنندگان مشاغل خانگی از این ظرفیت هم استفاده كنند و محصولات خویش را در این نمایشگاه ها عرضه كنند.
وی اظهار داشت: با رایزنی ها با مجموعه استانداری كردستان و برخی فرمانداری ها و شهرداری ها این بازارچه محلی در تمامی شهرستان ها دایر خواهند شد كه با همكاری صمیمانه شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج تابحال بازارچه محلی به صورت جمعه بازار فعالیت خویش را در سنندج شروع كرده است.
آوج با اشاره به اهمیت توانمندسازی، اضافه كرد: جهاد دانشگاهی با عرضه آموزش های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد نمود متقاضیان را مهیای راه اندازی كسب و كار خانگی كند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی كردستان ادامه داد: در اجرای این طرح در استان كردستان تابحال چندین جلسه هماهنگی با اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی و مجموعه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای حمایتی كه در این بخش فعال می باشند، تشكیل شده است.
وی ادامه داد: دبیرخانه این طرح در جهاد دانشگاهی استان و تمامی مراكز شهرستان های تابعه با یك تیم 20 نفره از عوامل اجرایی و كارشناسان مشغول خدمت رسانی و پاسخگویی به متقاضیان هستند.
به قول آوج، در استان تابحال تیمی از مشاوران، كارآفرینان موفق، خبرگان فعال در كسب وكار و اساتید دانشگاهی تشكیل شده است.
وی اعلام نمود: 52 نفر تسهیل گر كه دارای مدارك دانشگاهی و تخصصی مرتبط هستند، شناسایی و آماده خدمت رسانی در اجرای فاز دوم طرح مشاغل خانگی هستند.
مدیراجرای طرح توسعه مشاغل خانگی استان كردستان یكی از قابلیت های این طرح را ارتباط تنگاتنگ كارشناسان دبیرخانه با متقاضیان دانست و اظهار داشت: كارشناسان دبیرخانه، تسهیلگران و عوامل اجرایی از ابتدا تا شكل گیری كسب وكار در كنار متقاضیان هستند.
وی به عناوین رشته های اولویت دار در استان اشاره و تصریح كرد: كلاش بافی، گلیم بافی، قالی بافی، پوشاك، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان های خارجه، ویراستار (كتاب، مقاله و...) صنایع چوبی، زیورآلات و مصنوعات چرمی از رشته های اولویت دار در استان معرفی شده است.
آوج اضافه كرد: متقاضیان می توانند با استفاده از سامانه طرح مشاغل خانگی به نشانی www.inhb.ir از هم اكنون می توانند ثبت نام خویش را آغاز كنند.
وی خاطرنشان كرد: علاقمندان جهت كسب اطلاعات بیشتر و هرگونه سؤال در ساعات اداری به جهاددانشگاهی واقع در سنندج، سه راه جهاد، سایت اداری، جهاددانشگاهی، طبقه اول، دبیرخانه طرح الگوی نوین مشاغل خانگی مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 33287516(داخلی 16) تماس حاصل كنند.
مدیراجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان كردستان در انتها از همكاری صمیمانه استانداری كردستان، فرمانداری شهرستان های استان، اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعی و دستگاه های اجرایی مرتبط در اجرای این طرح تقدیر و تشكر كرد.



1397/03/17
20:48:17
5.0 / 5
5298
تگهای خبر: توسعه , تولید , فروش , مشاغل
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است