محسنی بندپی:

۱۴۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی در كشور دچار مشكل است

۱۴۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی در كشور دچار مشكل است كار و درآمد: اسلامشهر- سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۱۳۰۰ الی ۱۴۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی كشور دچار مشكل بوده و نیازمند حمایت است.



به گزارش كار و درآمد به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنج شنبه در نشست صمیمی با كارآفرینان اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: كارآفرینان با بهره گیری از فكر و نبوغ خود تحولات خوبی در بخش اشتغال رقم می زنند.
وی شرایط كنونی كشور را حساس خواند و اظهار داشت: ترامپ و عوامل دولت آمریكا تحریم های ناجوانمردانه ای ضد كشور ما رقم می زنند و در این شرایط ما چاره ای جز مردم نهاد كردن بنیان های اقتصادی نداریم، اگر اینطور شود، هیچ یك از این تحریم ها و توطئه ها خللی در بالندگی، رشد و شكوفایی كشور تولید نمی نماید.
سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی یكی از شروط مردم نهاد كردن اقتصاد را تولید و حمایت و ترویج از تعاونی ها دانست و اظهار داشت: باید با الگوسازی تلاش در ترویج الگوی تعاون در كشور نماییم، باید فعالان اقتصادی در شبكه سازی، برندسازی و الگوسازی وارد شوند، دولت هم این اتفاق را بعنوان یك راهبرد در نظر دارد.
محسنی بندپی با بیان این كه سالانه بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی وارد چرخه كار می شوند، اظهار داشت: طبق آمار مركز پژوهش های مجلس از پاییز ۹۳ تا اسفند ۹۶ سه میلیون نفر جمعیت فعال كشور افزوده شده است، كه باید با تعاونی ها، چرخه اشتغال و تولید برای آن ها شغل تولید كرد، دولت با همكاری مجلس برای ۷۰ درصد این افراد، یعنی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تولید شغل كرد.
پرداخت ۳۰ درصد یارانه دستمزد به ۸ استان محروم كشور
وی افزود: هم اكنون ۲ محور برای اشتغال دنبال می شود، كه یكی از این محورها اشتغال فراروستایی است، كه با كمك ۱.۵ میلیارد دلاری مجلس برای این اشتغال در نظر گرفته است و بانك های عامل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این افراد در نظر گرفته اند، كه به علت قیمت ارز این میزان به ۱۷ هزار میلیارد تومان می رسد، تا بتواند به اشتغال روستایی بیانجامد.
سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ضمن تاكید بر اشتغال روستایی اظهار داشت: حفظ و فراهم كردن زمینه اشتغال به ماندگاری جمعیت روستایی می انجامد، نباید شرایطی فراهم نماییم، كه روستاهای ما خالی شده و جمعیت روستایی به حاشیه شهرها بیاید و صدمه های اجتماعی را سبب شود.
وی ۶ محور اشتغال فراگیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نخستین مهر كاورزی در جهت افزایش مهارت است، متاسفانه همه فارغ التحصیلان به دنبال میز اداری هستند، ما به دنبال كشاندن فارغ التحصیلان به بازار كار هستیم، بیمه حوادث كارورزان را دولت بر عهده گرفته است، اگر یك كارآفرین كارورزی را به كار بگیرد، بیمه كارفرمایی وی تا ۲ سال بر عهده دولت می باشد.
محسنی بندپی در مورد یارانه دستمزد هم اظهار داشت: در ۸ استان كه نرخ بیكاری بالایی دارند، دولت تا ۳۰ درصد دستمزد افرادی را كه به كار می گیرند، پرداخت می كند، كه این امر شامل استان تهران نمی گردد، این یارانه به واحدهای تولیدی در استان های كم برخوردار كمك می نماید.
سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی كارآموزی در محیط كار را از دیگر محورهای اشتغال فراگیر خواند و اظهار داشت: این طرح شامل استاد شاگردی است.
اهمیت حفظ اشتغال موجود در كشور
وی طرح تامین مالی خرد و تشكیل گروه های همیار و خودیار را محور دیگری از اشتغال فراگیر دانست و اضافه كرد: در این محور گروهی تشكیل می گردد و این گروه ها به صورت زنجیروار با یكدیگر فعالیت می نمایند.
محسنی بندپی افزود: پیش بینی می نماییم، كه در مجموع با این محورهای اشتغال و هم مباحث بافت های فرسوده و راه اندازی شركت دانش بنیان یك میلیون اشتغال تولید نماییم.
وی بر صیانت از اشتغال موجود هم تصریح كرد و اظهار داشت: تولید اشتغال جدید یك بحث و صیانت از اشتغال موجود بحث دیگری است، كه اهمیت فراوانی دارد، نباید شرایط بیكاری الزامی را فراهم نماییم، برای پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی از بیمه بیكاری و هم سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار می نماییم.
سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: امروز ۱۳۰۰ الی ۱۴۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی در كشور دچار مشكل بوده و نیازمند حمایت هستند، تا با بیكاری الزامی مواجه نشویم.
وی بر نظارت بر واحدهای اقتصادی هم تصریح كرد و اظهار داشت: متاسفانه خیلی از اعتباراتی كه از مجلس آمده سر جای خود ننشسته و به تولیدكننده واقعی تحویل نشده است و اعتبارات اشتغال سر از محل دیگری درآوردند، اما امسال نظارت را با كمك جهاد دانشگاهی، تعاونی ها، اتاق های بازرگانی و اتاق های اصناف و سازمان نظام مهندسی و كشاورزی نظارت می نماییم، در بحث اشتغال روستایی اسلامشهر در ۴۵ طرح عقد قرارداد شده است، كه نظارت می نماییم، ببینیم، با چه مبلغ و ظرفیت اشتغالی این طرح ها انجام می گردد.

1397/07/09
22:07:55
5.0 / 5
4987
تگهای خبر: اشتغال , اصناف , اقتصاد , بازار كار
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است