اول هواپیماهای دست دوم، بعد گزینه های شرقی

اول هواپیماهای دست دوم، بعد گزینه های شرقی به گزارش كار و درآمد معاون سابق سازمان هواپیمایی اعتقاد دارد در شرایطی كه بار دیگر آمریكا به دنبال افزایش فشارهای بین المللی ضد ایران در صنعت هوایی است، ایرلاین های ایرانی می توانند با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در بازار نیازهای خویش را برطرف كنند.


علیرضا منظری در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: در سال های بعد از اجرایی شدن برجام ایرلاین های ما این توانایی را پیدا كردند كه بار دیگر با بازارهای بین المللی تماس مستقیم برقرار كنند و از دل آن چند قرارداد خرید هواپیما هم به امضا رسید. با این وجود و به علت خروج ترامپ از برجام مشكلات جدیدی به وجود آمده كه باید برای آنها چاره پیدا كرد.

وی افزود: در حالیكه فعلا شركت های هواپیماساز بزرگ مانند بوئینگ و ایرباس امكان فروش مستقیم هواپیماهای خود به ما را ندارند شركت های ایرانی باید تمام گزینه های موجود در بازار را بررسی نموده و با هدف مرتفع ساختن نیازهای ناوگان ایران نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام نمایند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی با بیان این كه یكی از گزینه های پیش روی شركت های ایرانی در روزهای تحریم خرید هواپیماهای دست دوم است، اظهار داشت: ما در سال های قبل هم كه فشار بین المللی گسترده ای ضد ایران برقرار بود، توانستیم تعدادی هواپیمای دست دوم وارد كشور نماییم كه خیلی از آنها كیفیت مناسب برای پرواز داشتند و همچنان در حال استفاده هستند. از این رو شركت های ما تجربه گذشته را دارند و در فضای فعلی هم می توان همچنان روی خرید هواپیماهای دست دوم فكر كرد.

به گفته منظری، هرچند پیش بینی دقیق از آینده ناوگان ایران با عنایت به شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی جهان دشوار است، اما آنچه كه بیشترین اهمیت را دارد، ضرورت توجه به تامین نیازهای ناوگان كشور در كوتاه ترین زمان امكان دارد.

نماینده سابق ایران در ایكائو در پاسخ به این سوال كه در صورت ناممكن بودن خرید هواپیماهای غربی آیا بررسی گزینه های شرقی امكان پذیر است، توضیح داد: اگر كه در بازه زمانی فعلی تامین هواپیماهای غربی ممكن نشود احتمال آن وجود دارد كه در حد نیاز كوتاه مدت از هواپیماهای شرقی استفاده گردد كه البته هرگونه بهره گیری از آنها نیاز به بررسی استانداردهای لازم و در نظر گرفتن شرایط ناوگان كشور خواهد بود.

وی تصریح كرد: در صورتیكه مشخص شود وارد شدن این هواپیماها به ایمنی هوانوردی ما ضربه نزند و سازمان های ذیربط مانند سازمان هواپیمایی كشوری ورود آنها به ایران را تایید كنند، می توان لااقل در كوتاه مدت روی استفاده از این هواپیماها حساب كرد.

به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، بعد از خروج ایالات متحده آمریكا از برجام خرید هواپیماهای جدید كه ایران ایر قبل از آن قراردادشان را نهایی كرده بود با ابهام های جدی روبه رو شد تا جایی كه به نظر می آید فعلا امكان خرید هواپیما از بوئینگ یا ایرباس فراهم نباشد.

یكی از مدیران شركت آنتونوف اوكراین چند روز قبل ابراز امیدواری كرده بود كه بتوان روی بازار ایران بعنوان یك گزینه قابل توجه حساب كرد. در چند ماه گذشته صحبت از خرید هواپیمای مسافری سوخو ۱۰۰ روسیه برای تعدادی از ایرلاین های ایران مطرح بوده كه البته هنوز به قرارداد نهایی نرسیده است.




1397/09/10
00:59:28
5.0 / 5
4900
تگهای خبر: اقتصاد , پرواز , سازمان , شركت
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است