طی یك ماه

بخش تعاون ۴۰۰۰ نفر را شاغل كرد

بخش تعاون ۴۰۰۰ نفر را شاغل كرد به گزارش كار و درآمد طبق گزارش مركز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در دی ماه امسال ۲۸۰ شركت تعاونی تاسیس شدند كه فعالیت آنها به اشتغال ۳۹۹۶ نفر منجر گردیده است.


به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، طبق گزارش مركز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد ۲۸۰ شركت تعاونی و سه اتحادیه تشكیل و ثبت شده اند كه وضعیت فعالیت آنها در حال بهره برداری یا در دست اجرا است.
تعداد كل اعضای این تعاونی ها، ۴۳۹۳ نفر و تعداد شاغلین ۳۹۹۶ نفر بوده و ۳۷ میلیارد ریال سرمایه اولیه برای تأسیس تعاونی ها اختصاص یافته است.
بیشترین تعداد تعاونی تشكیل شده به استان های فارس با ۲۶ تعاونی و خراسان رضوی با ۲۴ تعاونی متعلق می باشد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده هم مربوط به فعالیت های "كشاورزی" و "صنعت" با ۹۶ و ۶۹ واحد است.
برابر گزارش دریافت شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، تعاونی های دارای فعالیت كشاورزی و صنعت به ترتیب با ۱۲۲۷ و ۷۵۳ نفر بیشترین تعداد اعضا را به خود اختصاص داده اند و بیشترین تعداد شاغلین هم مربوط به تعاونی های كشاورزی و صنعت به ترتیب با ۱۳۱۹ و ۶۹۰ نفر است.
مقایسه عملكرد دی ماه ۱۳۹۷ نسبت به آذر ۱۳۹۷ روندی افزایشی را نشان داده است به نحوی كه تعداد تعاونی های ثبت شده در دی ماه سال جاری (۲۸۰ واحد) در مقایسه با ماه گذشته (۲۰۸ واحد)، ۳۵ درصد رشد داشته و با افزایش ۴۱ درصدی در تعداد اعضا و افزایش ۶۲ درصدی در تعداد شغلی همراه بوده است.
مقایسه عملكرد دی ماه ۱۳۹۷ نسبت به دی ماه ۱۳۹۶ هم نشان داده است كه تعداد تعاونی های ثبت شده در دی ماه سال جاری (۲۸۰ واحد) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۴۵۰ واحد)، ۳۸ درصد كاهش داشته و تعداد اعضای تعاونی، كاهشی ۳۸ درصدی و تعداد فرصت شغلی، كاهشی ۴۹ درصدی را به دنبال داشته است.



1397/11/25
23:11:42
5.0 / 5
4837
تگهای خبر: اتحادیه , اشتغال , تعاونی , سرمایه
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است