با ایجاد آزادراه منجیل-رودبار انجام می شود

حذف گلوگاه ترافیكی انتقال بار از بندرامام تا انزلی

حذف گلوگاه ترافیكی انتقال بار از بندرامام تا انزلی به گزارش كار و درآمد ایجاد آزادراه منجیل-رودبار در محور قزوین-رشت، گلوگاه ترافیكی در محور شمال-جنوب را از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی حذف خواهد نمود تا شاهد انتقال هرچه بهتر بار در این كریدور چه برای توزیع در نقاط مركزی و شمالی ایران و چه برای صادرات به كشورهای حوزه CIS باشیم.


به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، انتقال بار از بنادر جنوبی ایران به نقاط مركزی و شمالی كشور و صادرات آن به كشورهای حوزه CIS همواره یكی از مسائل مهم كشور تلقی شده كه با ایجاد شقوق مختلف حمل و نقل شامل جاده و ریل تلاش بر این بوده است تا انتقال بار در این محورها نسبت به قبل با شرایط بهتری صورت گیرد كه در این بین كریدور شمال جنوب ایران به طول ۱۳۴۰ كیلومتر از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی امتداد می یابد و در این بین فاصله ۳۷۰ كیلومتری از تهران تا انزلی به صورت شبكه آزادراهی موجود است كه در این بین حدفاصل منجیل تا رودبار در آزادراه قزوین–رشت بعنوان یك گلوگاه تلقی شده و تلاش بر این است تا با به اتمام رساندن عملیات اجرایی آن مسیر مربوطه به بهترین شكل جهت انتقال بار آماده شود.
آزادراه قزوین – رشت ۱۳۸ كیلومتر طول دارد كه از این میزان ۱۲۷ كیلومتر به بهره برداری رسیده و باقی مانده این محور با حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ كیلومتر یكی از مهم ترین گلوگاه های ترافیكی در این آزادراه به شمار می آید كه ۳.۲ كیلومتر آن در سال ۱۳۹۵ و ۸.۲ كیلومتر آن در چارچوب دو قطعه اجرایی به طول ۳.۳ و ۴.۹ كیلومتر در حال اجراست.
حدفاصل منجیل تا رودبار به علت شرایط موجود در پیك های زمانی با ترافیك شدید روبه رو شده و بعنوان یك گلوگاه ترافیكی به حساب می آید كه با برنامه ریزی صورت گرفته به قول خیرالله خادمی – مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور – عملیات اجرایی آزادراه منجیل تا رودبار اخیرا شروع شده و بر همین مبنا با اتمام پروژه مذكور به صورت حتم شاهد بهبود وضعیت ترافیكی در این راه خواهیم بود؛ ازاین رو آنچه بیشتر از هر مساله دیگری در این خصوص اهمیت دارد بهبود وضعیت محور جاده ای كریدور شمال به جنوب است تا شاهد انتقال هرچه بهتر و سریع تر بار شامل كالاهای اساسی و سایر كالاها به نقاط مركزی و شمالی كشور باشیم.
در عین حال باید تصریح كرد هرچند كه ۲۰ درصد بار تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) بعنوان قطب غلات كشور چند وقتی است در سایر بنادر جنوبی همچون رجایی و چابهار توزیع می شود، اما كماكان انتقال بار از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی چه برای توزیع در مناطق مركزی و شمالی كشور و چه برای صادرات به كشورهای شمالی ایران یك مسیر بسیار مهم و شاهرگ اصلی به حساب می آید كه با ایجاد آزادراه منجیل – رودبار شاهد حذف گلوگاه ترافیكی در این راه خواهیم بود.



1398/03/13
15:19:15
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , شركت , صادرات
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است