معاون سازمان بنادر به كار و درآمد اعلام كرد

آگهی به شناورهای ایرانی جهت استفاده از سوخت كم سولفور

آگهی به شناورهای ایرانی جهت استفاده از سوخت كم سولفور كار و درآمد: معاون امور دریایی سازمان و دریانوردی اعلام نمود كه برمبنای هشدارهایی كه بوسیله سازمان های بین المللی به ایران داده شده تا اول ژانویه سال 2020 میلادی باید همه شناورهای ایرانی از سوخت كم سولفور استفاده كنند و در غیر صورت امكان دارد تبعات بسیاری برای آنها داشته باشد.


جلیل اسلامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بعنوان یك دستگاه حاكمیتی موظف هستیم تا لزوم ها را درباره استفاده از سوخت كم سولفور و مسائل بین المللی مطرح شده، اعلام نماییم و در این زمینه همه اقدامات انجام شده و برمبنای بازه زمانی ابلاغ گردیده همه كشتی های ایرانی باید تا اول ژانویه سال 2020 میلادی از این سوخت استفاده كنند.
وی ادامه داد: در این راستا جلسات مختلفی بین سازمان بنادر و دریانوردی، مصرف كنندگان، شركت های كشتیرانی، صاحبان و مالكان شناورهای ایرانی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و سایر بخش هایی كه می توانند در این عرصه كمك كننده و دخیل باشند برگزار شده است. آنچه مهم می باشد اینكه همه مسائل و نكات مربوطه در این زمینه مشخص بوده و همه این مطالب به مراجع ذیصلاح خصوصاً وزارت نفت بعنوان تولید و تامین كننده سوخت اطلاع رسانی شده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه میزان مصرف سوخت همه كشتی های ایرانی در طول یكسال حدود 1.5 میلیون تن است، در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا اختلاف نظرهایی بین سازمان بنادر و وزارت نفت در زمینه تولید و تامین سوخت كم سولفور وجود دارد یا خیر، اظهاركرد: بله اختلاف نظرهایی هست اما سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه دارد كه بعنوان نهاد حاكمیتی این مساله را پیگیری كند تا بوسیله مراجع مختلف به نتیجه مطلوب برسد.
اسلامی افزود: برمبنای جلسات، پیگیری ها و مكاتبات صورت گرفته كه در همه سطوح معاون رئیس جمهور، وزیر، معاون وزیر و... انجام شده است تا كنون تنها برخی آزمایش ها و تست های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نكردند كه این سوخت به تولید نهایی رسیده یا خیر و اینكه از چه بازه زمانی قابل تامین و مصرف خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه برمبنای هشدارها بین المللی و بازه تعریف شده، سوخت كم سولفور از چه زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرد و اگر این اتفاق نیافتد چه پیامدهایی برای ایران به دنبال خواهد داشت؟ اشاره كرد: همه ذینفعان و دستگاه های متولی به لزوم استفاده شناورهای ایرانی از سوخت كم سولفور آگاهی دارند و می دانند این مسئله یك اجبار و لزوم بین المللی و چه تبعاتی می تواند برای ما داشته باشد و برمبنای بازه زمانی مشخص شده باید همه كشتی های ایرانی تا ابتدای ژانویه 2020 از سوخت كم سولفور استفاده كنند. در غیر صورت امكان دارد تبعات سنگین و مشكلات مختلفی در بنادر و آب های كشور دیگر برای شناورهای ایرانی كه از سوختی با استانداردهایی به غیر از استانداردهای مطرح شده استفاده می نمایند، به وجود بیاید.




منبع:

1398/07/03
20:35:40
5.0 / 5
4932
تگهای خبر: تولید , سازمان , شركت , وزارت راه و شهرسازی
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است