طراحی شبکه بهینه جاده ای، نیاز آتی حمل و نقل کشور کار و درآمد: به گزارش کار و درآمد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای را اصلی ترین شیوه جابه جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و اظهار داشت: طراحی شبکه بهینه جاده ای نیاز آتی حمل و نقل کشور است. به گزارش کار و درآمد به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده ضمن اشاره به اهمیت حمل و نقل جاده ای به عنوان اصلی ترین شیوه جابه جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور، درباب پیشرفت مطالعات طراحی شبکه بهینه جاده ای به عنوان قسمتی از فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور، توضیحاتی ارائه کرد. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و جایگاه شیوه حمل و نقل جاده ای در کشور، اظهار داشت: حالا شیوه جاده ای بیشترین سهم را در جابه جایی بار و مسافر در سطح کشور دارد. وی ادامه داد: از طرف دیگر، شبکه جاده ای اصلی و فرعی کشور، دسترسی روستاها، نقاط مرزی و دورافتاده ترین مناطق را به سایر نقاط کشور همچون مراکز استانی تامین کرده، از نظر عدالت اجتماعی حائز اهمیت می باشد پس این شیوه نیازمند توجه خاص بمنظور برنامه ریزی دقیق و توسعه بهینه شبکه آن در امتداد توسعه همه جانبه و عدالت محور است. افندی زاده اظهار داشت: در این راستا، طراحی شبکه بهینه آتی حمل و نقل جاده ای در افق سال ۱۴۱۴ در قالب فاز دوم طرح جامع حمل و نقل کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری این شیوه در دستور کار قرار گرفت. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بدین منظور و با بررسی همه جانبه موضوع توسط بخش های مختلف آن سازمان، مجموعه ای متشکل از مشارکت اساتید جوان دانشگاه های شناخته شده کشور به عنوان مشاور منتخب مطالعات طرح، برگزیده و پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی انجام آن قرار دارد. افندی زاده اشاره کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبادرت به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی و پایش پیشرفت این مطالعات کرده و نمایندگان بخش های مرتبط داخلی آن سازمان و دفتر طرح جامع و مدلهای حمل و نقل معاونت حمل و نقل در آن عضویت دارند و جلسات دوره ای آن بصورت منظم تشکیل می شود. علاوه بر این، یکی از اساتید صاحب کرسی استاد تمام در این حوزه، به عنوان ناظر دانشگاهی مطالعات انتخاب گردید. وی اشاره کرد: تنوع رده عملکردی در شبکه جاده ای، حجم قابل توجه و انبوه طرح های توسعه در جدول پیوست یک قانون بودجه سنواتی کشور و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با مباحث زیست محیطی و پدافند غیرعامل از خصوصیات این شیوه بوده که در مطالعات بدان توجه شده است. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این جهت فاکتورهای مختلفی ذیل موضوعات اقتصادی، ایمنی، عدالت، تاب آوری شبکه و زیست محیطی مبنای طراحی شبکه بهینه این شیوه قرار گرفته است. در فاز سوم طرح جامع حمل و نقل کشور، نیز این معاونت مبادرت به طراحی شبکه تلفیقی بهینه حمل و نقل کشور کرده و با لحاظ کردن اثر رقابت و هم افزایی شیوه های مختلف، شبکه نهایی و برتر حمل و نقل کشور را ارائه خواهدنمود. منبع: كار و درآمد 1402/04/18 09:09:11 5.0 / 5 340 تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , حمل و نقل , سازمان این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط نگاهی به نقاط ضعف درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش ۲۱ درصدی ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها پیشرفت پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبندان به 87 درصد رسید ویزای استارتاپ و خدمات لانچینگ مکس نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۴