معاون اداره كل راه و شهرسازی خوزستان خبرداد

چهارخطه شدن 9 کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین سال جاری

چهارخطه شدن 9 کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین سال جاری به گزارش کار و درآمد، خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: تا اربعین سال جاری ۹ کیلومتر از محور خرمشهر_ اهواز چهارخطه شده و زیر بار ترافیک می رود.



رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به این که محور اهواز _ خرمشهر یکی از محورهای اصلی تردد زائرین اربعین، کاروان های راهیان نور و همینطور ترانزیت کالا به کشور عراق است، اظهار نمود: ساخت راه های اصلی و شریانی جهت رونق اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد بر همین مبنا چهارخطه کردن این محورهای ارتباطی را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وی اظهار داشت: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر آن در چارچوب ۲ پروژه ۲۵کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و بالعکس در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: راه اندازی باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر با اعتباری بیشتر از ۸۰۰ میلیارد تومان درحال راه اندازی است که تلاش می نماییم برای داشتن جاده ای ایمن ۵ کیلومتر اول این محور را تا اربعین سالجاری به مرحله روسازی برسانیم.

بهرامی بیان نمود: همینطور راه اندازی باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز هم در دست اقدام است که هم اکنون ۳ و نیم کیلومتر از آن آسفالت، یک و نیم کیلومتر هم آماده قیرپاشی و ۴ کیلومتر از آن به مرحله لایه اساس رسیده است و انتظار می رود تا اربعین سالجاری ۹ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک برود.

وی اضافه کرد: این محور دارای یک پل بزرگ با ۱۰ دهانه ۳ متری است که بتن آن ریخته شده و عرشه آن هم ساخته شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: مجموع قراردادهای این محور، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در مسافرت اول شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید، ۳۰۰ میلیارد تومان و در مسافرت دوم هم ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.





منبع:

1403/03/16
13:30:12
5.0 / 5
253
تگهای خبر: اقتصاد , كالا
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است