معاون وزیر كار به مهر خبر داد؛

تشكیل جلسه شورای عالی كار در روز سه شنبه با دستوركار دستمزد۹۷

تشكیل جلسه شورای عالی كار در روز سه شنبه با دستوركار دستمزد۹۷ كار و درآمد: معاون وزیر كار اظهار داشت: شورای عالی كار برای روز سه شنبه هفته جاری با دستوركار بررسی دستمزد ۹۷ تشكیل جلسه می دهد.



به گزارش كار و درآمد به نقل از مهر، جلسات شورای عالی كار كه با هدف بررسی حداقل دستمزد ۹۷ برگزار می شود، طی حدود دو هفته گذشته به علت اعتراض جامعه كارگری و كارفرمایی به بند (ز) تبصره (۷) بودجه سال آینده در خصوص واریز سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه، متوقف گردید.
در حالی كه ۲۹ بهمن ماه جلسه شورای عالی كار با دستور كار «بررسی دستمزد ۹۷» برگزار گردید اما اعضای كارگری و كارفرمایی این شورا در اعتراض به مصوبه مجلس در مورد واریز سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه، جلسه را ترك كردند.
در همین زمینه احمد مشیریان معاون وزیر كار در امور مربوط به روابط كار در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت برقراری جلسات شورای عالی كار بعد از توقف دو هفته ای این جلسات اظهار داشت: شورای عالی كار سه شنبه این هفته با دستور كار بررسی دستمزد ۹۷ تشكیل جلسه می دهد.
وی ادامه داد: از نمایندگان كارگری و كارفرمایی عضو شورا هم برای حضور در جلسه دعوت به عمل آمده كه امیدواریم در جلسه حاضرشوند.
معاون وزیر كار با اشاره به اینكه دستور كار شورای عالی كار در روز سه شنبه بررسی دستمزد ۹۷ است، اضافه كرد: در این جلسه توافقات و مصوبات كمیته دستمزد مطرح و مورد بررسی قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، از نیمه مهر ماه در جلسات كمیته دستمزد بعنوان یكی از كمیته های ذیل شورای عالی كار، عوامل موثر در حداقل دستمزد سال آینده همچون تورم و هزینه معیشت خانوار مورد بررسی قرار گرفت.
مصوبات و توافقات شركای اجتماعی (نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت) در كمیته دستمزد، برای اجرایی شدن باید به تصویب اعضای شورای عالی كار برسد.
لازم به ذكر است، حداقل دستمزد سال ۹۷ كاركنان مشمول قانون كار، طبق سنوات هر ساله در ایام پایانی اسفند در شورای عالی كار به ریاست علی ربیعی وزیر كار و با حضور نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت تعیین می گردد.
حداقل دستمزد سال ۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی از ۸۱۲ هزار و ۱۶۶ تومان در سال ۹۵ به ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان در سال ۹۶ افزایش پیدا كرد.
همچنین حداقل دستمزد افرادی كه پایه حقوق آنها در سال ۹۵ بیش از ۸۱۲ هزار و ۱۶۶ مصوب بود، برای سال ۹۶ به میزان ۱۲ درصد افزایش پیدا كرد.


1396/12/15
14:10:01
5.0 / 5
4684
تگهای خبر: كارگر
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است