شروع به كار دومین نمایشگاه بین المللی كار در اردیبهشت ماه

شروع به كار دومین نمایشگاه بین المللی كار در اردیبهشت ماه كار و درآمد: دومین نمایشگاه بین المللی كار دوم تا پنجم اردیبهشت ماه جاری با حضور سازمان ها، شركتها، كاریابی ها، استارت آپ ها و شركت هایی از ۳۶ كشور جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی انجام می شود.



به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، سعید سمیعی رئیس مركز كار ایران در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی كار اظهار نمود: با عنایت به آنكه یكی از مدیریت های وابسته به مركز كار ایران، خدمات نمایشگاهی و تجاری سازی است، طی مذاكراتی كه با وزارت كار صورت گرفت، مركز كار ایران بعنوان مجری برگزاری نمایشگاه های بین المللی كار ارائه شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی كار در اردیبهشت ماه امسال اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی كار بزرگترین رویداد كاریابی و خدمات وابسته به كاریابی در داخل كشور است و فضایی است برای ارتباط مستقیم بین كارجویان و كارفرمایان برای ایجاد رقابت منابع انسانی با یكدیگر. ورود نمایشگاه كار به سایت نمایشگاه های بین المللی موضوعی بود كه باید روی آن كار می كردیم تا نهادینه شود و خوشبختانه در مركز كار ایران توانستیم این اتفاق را به سرانجام برسانیم و از هفته آینده میزبان همه شركت ها و سازمان ها و ارگان ها در دومین نمایشگاه هستیم.

رئیس مركز كار ایران اضافه كرد: ایجاد سطح دسترسی برابر به فرصت های شغلی مشخص برای همه كارجویان واجد شرایط و در بعد بین المللی حضور شركت ها و سازمان های خارجی می تواند یك نوع كارگاه خارجی برای آشنایی كاركنان و كارجویان ایرانی با فضای كسب و كار باشد.

حضور ۱۲ مركز كاریابی خارجی در دومین نمایشگاه بین المللی كار

سمیعی اشاره كرد: افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی كار روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی با حضور وزیر كار و برخی از شخصیت های برجسته و فعالان اقتصادی، شركت ها، سازمان ها، برندهای بزرگ و كوچك، شركت های نوپا و دانش بنیان، استارت آپها و وزارتخانه های مختلف برگزار می گردد و در این دوره همچون دوره قبل، از كشورهای خارجی شركت خواهند داشت و ۱۲ مركز كاریابی خارجی با مالكیت و مدیریت كاملاً خارجی در نمایشگاه امسال شركت دارند، از طرف كاریابی های داخلی هم استقبال خوبی صورت گرفته است.

حضور ۳۶ شركت خارجی در نمایشگاه امسال

به گفته وی تابحال ۳۶ شركت خارجی از كشورهای آلمان، ایتالیا، ایرلند، تركیه، فرانسه، سنگاپور، مالزی و هند حضور خودرا در نمایشگاه قطعی كرده اند.

دبیر دومین نمایشگاه بین المللی كار ایران در پاسخ به سوال ایسنا درباره تفاوت نمایشگاه بین المللی كار با نمایشگاه های دانشجویی كار، اظهار داشت: در داخل كشور نمایشگاه های دانشجویی بسیاری داریم كه عمدتاً روی بخش مشخصی از بازار كار و تخصص ها برای ورود به بازار كار تمركز دارند ولی فرق نمایشگاه بین المللی كار با نمایشگاه های كار دانشجویی این است كه بازار هدف نمایشگاه بین المللی ایران گسترده و شامل شركت ها، سازمان ها، برندها، استارت آپها و كارجویان است.

ارائه بیشتر از ۳۰۰۰ فرصت شغلی در نخستین نمایشگاه بین المللی كار

سمیعی به دستاوردهای نخستین نمایشگاه بین المللی كار كه سال قبل برگزار شد، اشاره و اظهار نمود: در نمایشگاه اول بیشتر از سه هزار فرصت شغلی توسط شركت كنندگان به كارجویان نمایش شد و بیشتر از ۱۹۰۰ نفر باز در این فاصله مشغول كار شدند. بحث از بین رفتن فرصت شغلی یكی از چالش های امروز است كه با عنایت به تغییر ماهیتی در مشاغل پیش بینی می شود كه در نمایشگاه امسال بیشتر از ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال و فرصت های شغلی اضافه و نمایش شود.

رئیس مركز كار ایران افزود: یكی از خدماتی كه در نمایشگاه اول نمایش دادیم، خدمات بازدید بلاعوض مدیران ارشد شركت كنندگان نمایشگاه اول از كسب و كارهای بزرگ اروپایی و برخی از برندهای معتبر بود تا از این طریق بعد ملی را با مباحث بین المللی گره بزنیم. در كنار نمایشگاه پنل های تخصصی، نمایش خدمات شبكه سازی و معرفی استارت آپها و شركت های دانش بنیان را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا كه آیا تحریم ها در برگزاری نمایشگاه اثرگذار بوده است یا خیر؟ اظهار داشت: تحریم ها همه بخشها را تحت تأثیر قرار می دهد اما با عنایت به اینكه بازار كار ایران از بعد نیروی انسانی جذابیت هایی برای شركت های خارجی دارد تخصص هایی كه كارجویان دارند، تخصص های عمیقی است و صرفاً به یك بازآموزی یا مهارت آموزی كوتاه مدت نیاز دارد پس چندان تحت تأثیر تحریم ها قرار نمی گیرد.

سمیعی همین طور با اشاره به وجود دفاتر داخلی و خارجی مركز كار ایران، اظهار داشت: بوسیله دفاتر داخلی و خارجی خود اطلاعات بین المللی بازار كار منابع انسانی را به كارفرمایان و كارجویان نمایش و از شاغلان ایرانی مشغول به كار در كشورهای حوزه فعالیت حمایت می نماییم.

ارائه خدمات به كارجویان ایرانی در سه كشور آلمان، چین و انگلیس

به گفته وی، مركز كار ایران دارای سه دفتر در كشورهای انگلیس، آلمان و چین است كه به كارجویان و كارفرمایانی كه در حوزه های مختلف اشتغال فعالیت دارند، در بخش های علمی، توانمندسازی نیروهای انسانی برای ورود به بازار كار، دوره های كوتاه مدت بین المللی كار، آموزش ورود به بازار كار و خدمات مشاوره ای به افراد و شركت ها نمایش خدمات می كند.

به گزارش كار و درآمد به نقل از ایسنا، قبل از این معاون اشتغال وزیر كار، ایجاد رقابت در حوزه منابع انسانی و نزدیك شدن سه ضلع كارجویان، كارفرمایان و كاریابی ها به همدیگر را مهم ترین هدف برگزاری نمایشگاه بین المللی كار عنوان كرده بود.




1398/01/27
16:56:59
5.0 / 5
4374
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , اقتصاد , بازار كار
این پست کار و درآمد مورد قبول شماست؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵


كار و درآمد


کاریابی و راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد


karodaramad.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار و درآمد محفوظ است